کتاب جوان ایرانی

Javan-e Irani
و زبان و ادبیات فارسی (دوازده گفتار به قلم ادیبان و نویسندگان برجسته…)
کد کتاب : 78848
شابک : 978-6008967309
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب جوان ایرانی اثر مهران افشاری

اگر توجه کنیم که در طی قرون و اعصار این زبان فارسی بوده که همه مردم ایران را از خطه ها و طایفه های متفاوت با زبان های مادری گوناگون به هم پیوند داده است، و هم اکنون این زبان فارسی است که واسطه ارتباط آذربایجانی، کرد، لر، بلوچ، مازندرانی و خوزستانی و غیر هم با یکدیگر می شود، اهمیت فارسی را خواهیم دانست، آن را درست به کار خواهیم برد و در حفظ سلامت آن خواهیم کوشید...
دو ستون استوار که هویت و ملیت ایرانی را تشکیل می دهد، یکی زبان و ادبیات فارسی و دیگری تاریخ ایران است. ما اگر بخواهیم فرزندان خود را به کشور خود دلبسته کنیم و آنان را با تربیت «ایرانی» پرورش دهیم، آنان باید در خانواده و خاصه در طی دوران تحصیل در مدرسه (دبستان و دبیرستان) با زبان و ادب دیرین فارسی و تاریخ پرفراز و نشیب ایران آشنا شوند. جوان ایرانی گذشته از آب و خاک سرزمین پهناور و کهنسال ایران، وارث گنجینه ای از زیبایی های زبان فارسی، شامل تجربیات نیاکان خود، معنویات، اخلاق و حکمت است، که آن را «ادبیات فارسی» می نامیم.

کتاب جوان ایرانی

مهران افشاری
مهران افشارى (متولد:1346-تهران)، پژوهشگر، عضو هیأت علمی دانشنامه جهان اسلام، مدیر گروه ادبیات وزبانها، مسئول شاخه ادبیات فارسی اصطلاحات مفاهیم علوم فنون کتابهادر سال 1346ش در تهران متولد شد. وى داراى مدرک فوق ليسانس زبان و ادبيات فارسی است. نخستين مقاله تحقيقى وى، در بهار 1368ش در چيستا چاپ شد و تا سال 1389ش نزدیک به 70 مقاله تحقيقى در نشريات معتبر و دايرةالمعارف‌ها چاپ كرده و از سال 1376ش، عضو هيئت پژوهش و مؤلف دانشنامه جهان اسلام بوده است.