کتاب ضربت متقابل

Counter Strike
(کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمدرسول الله (ص) در نبرد رمضان از تیر تا پایان شهریور ماه1361)
کد کتاب : 79924
شابک : 978-9645066275
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1012
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ضربت متقابل اثر گل علی بابایی

کتاب ضربت متقابل درباره کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمدرسول الله در تابستان 61 توسط گلعلی بابایی و حسین بهزاد نگارش یافته است. نوشته های کتاب بیانگر واقعیت جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و کاملا مستند و معتبر است و جای هیچ شک و شبهه ای برای حقایق موجود در عملیات رمضان به جا نمی گذارد.
نویسنده اثر تاریخ واقعی جنگ را بدون دخل و تصرف همراه با خاطرات فرماندهان روایت می کند و فضاسازی و شخصیت سازی در این کتاب جایی ندارد؛ چراکه در پژوهش نمی توان شخصیت کاذب و خیالی ایجاد کرد و باید عین همان که هست گفته شود. به زندگی روزمره شهید همت و متوسلیان هم در ضربت متقابل اشاره شده است؛ ولی باز هم نمی توان گفت کتاب خاطره نویسی است، چون درخاطره نویسی دست خاطره نویس باز و ممکن است کنار شخصیت اصلی، شخصیت پردازی را هم چاشنی کار بکند.

کتاب ضربت متقابل

گل علی بابایی
گل‌علی آقابابایی‌پور معروف به گل‌علی‌ بابایی در سال ۱۳۳۹ در روستای برار شهرستان چالوس به دنیا آمد. او پژوهشگر و مستندنگار دفاع مقدّس، یگان‌نویس و لشکرنویس است و به‌عنوان یکی از پرکارترین و مؤثرترین چهره‌های ادبیات پایداری و مقاومت شناخته می‌شود. او و حسین بهزاد دو پدیدآور همپای صاعقه هستند که این کتاب باعث ایجاد تحوّل در گونهٔ مستندنگاری دفاع مقدّس شد.