کتاب مجاهد مهجور

Mojahed-e Mahjoor
(خاطرات جعفر خیتال از مجاهدین عراقی در دوران دفاع مقدس)
کد کتاب : 80388
شابک : 978-6001757150
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مجاهد مهجور اثر محمدعلی قاسمی

کتاب مجاهد مهجور نوشته محمدعلی قاسمی است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. جعفر خیتال راوی داستان از جمله افرادی است که از طریق خوزستان وارد ایران میشود و مدتی با خانواده در اهواز زندگی می کند. در هنگام جنگ تا سال 62 در عراق حضور دارد، سپس در ایلام ساکن می شود. او مدتی در شهر دهلران به معلمی مشغول بوده است. پس از آن وارد استانداری می شود.
داستان کتاب مجاهد مهجور از دوران کودکی راوی شروع می شود. او در حالی که در دبیرستان تحصیل می کرده تحت پیگرد اداره استشهادات عراق قرار می گیرد، که فرار می کند و به خوزستان می آید. بعد از ورود به خوزستان در شرکت های نفتی به کار مشغول می شود.
جعفر خیتال پیش از انقلاب و در حالی که در همدان سرباز بود با آیت الله مدنی ارتباط برقرار می کند که این ارتباط و فعالیت انقلابی باعث می شود توسط اداره رکن سوم دستگیر و مدتی نیز بازداشت و پس از پیروزی انقلاب از خدمت معاف می شود و در خدمت نهادهای انقلابی در می آید. او پس از آن علیه رژیم بعث فعالیت خود را شروع می کند و به گروه مجاهدین عراقی می پیوندد.

کتاب مجاهد مهجور

محمدعلی قاسمی
محمدعلی قاسمی متولد سال 1348، شاعر و رمان‌نویس ایلامی است که مسئولیت حوزه‌ی هنری استان ایلام را نیز بر عهده دارد. تا کنون از این شاعر و نویسنده‌ کتاب‌های زیادی در زمینه‌ رمان، شعر و دفاع مقدس روانه‌ بازار کتاب گردیده است؛ به‌عنوان نمونه می‌توان به رمان 5 جلدی «هات» اشاره کرد.