کتاب مدارا با پیچیدگی

Living with Complexity
کد کتاب : 81839
مترجم :
شابک : 978-6006654089
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مدارا با پیچیدگی اثر دونالد نورمن

چرا ما واقعا سادگی نمی خواهیم و چگونه می توانیم زندگی با پیچیدگی را بیاموزیم.
اگر تکنولوژی امروز ساده تر بود! این نوحه جهانی است، اما اشتباه است. در این کتاب تحریک آمیز و آموزنده، دان نورمن می نویسد که پیچیدگی فناوری ما باید پیچیدگی و غنای زندگی ما را بازتاب دهد. مشکل پیچیدگی نیست، طراحی بد است. طراحی بد مسائل را بی جهت پیچیده می کند و ما را گیج می کند. طراحی خوب می تواند پیچیدگی را رام کند.
نورمن در کتاب مدارا با پیچیدگی به ما یک بینش جدید ارائه می دهد. طراحان باید چیزهایی تولید کنند که پیچیدگی را رام کند. اما ما نیز باید سهم خود را انجام دهیم: باید برای یادگیری ساختار و تمرین مهارت ها وقت بگذاریم. اینگونه است که ما به خواندن و نوشتن، رانندگی با ماشین و ورزش مسلط شدیم و اینگونه می توانیم بر ابزار پیچیده خود مسلط شویم.
پیچیدگی خوب است. سادگی گمراه کننده است. زندگی خوب پیچیده، غنی و با ارزش است -- اما تنها در صورتی که قابل درک، معقول و معنادار باشد.

کتاب مدارا با پیچیدگی

دونالد نورمن
دون نورمن (Don Norman‎؛ زادهٔ ۲۵ دسامبر ۱۹۳۵) پژوهش‌گر، مدرس دانشگاه و دانشمند علوم شناختی اهل ایالات متحده آمریکا است، که به‌عنوان استاد دانشگاه نورت‌وسترن، دانشگاه هاروارد و دانشگاه کالیفرنیا، سن دییگو فعالیت می‌کند، همچنین مشاور شرکت‌هایی چون پاناسونیک، تویوتا و تد می‌باشد و از اعضای هیئت تحریریه دانشنامه بریتانیکا نیز بشمار می‌آید.نورمن در کتاب "طراحی موارد روزمره"، برای نخستین بار از اصطلاح طراحی کاربر-محور برای توصیف طراحی بر اساس نیازهای کاربران ا...
نکوداشت های کتاب مدارا با پیچیدگی
The world, it seems, is becoming ever more complex. While some view this as a problem, Don Norman sees it as an opportunity. In Living with Complexity, he brilliantly shows how, in a partnership between users and designers, we can tame the ravages of complex technology and complex situations to create experiences that work.
به نظر می رسد که جهان روز به روز پیچیده تر می شود. در حالی که برخی این را یک مشکل می دانند، دان نورمن آن را یک فرصت می بیند. در مدارا با پیچیدگی، او به طرز درخشانی نشان می دهد که چگونه، در مشارکت بین کاربران و طراحان، می توانیم آسیب های فن آوری پیچیده و موقعیت های پیچیده را برای ایجاد تجربیاتی که کارساز هستند رام کنیم.
Tim Brown

... you will like Norman's calm voice, keen observations and sage counsel about what could be done. Read his book.
... شما صدای آرام نورمن، مشاهدات دقیق و مشاوره حکیمانه اش در مورد آنچه که می توان انجام داد را دوست خواهید داشت. کتابش را بخوانید.
Geoffrey K. Pullum

قسمت هایی از کتاب مدارا با پیچیدگی (لذت متن)