کتاب لذت رستوران داری

Restaurant Management
کد کتاب : 81898
شابک : 978-6002742575
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 150
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب لذت رستوران داری اثر علی سالمی

بیش از 80 درصد از کافه‌ها و رستوران‌ها، پس از یک تا سه سال از تاریخ افتتاح، به ورشکستگی منجر می‌شوند و تنها حدود 3 درصد از آن‌ها توانسته‌اند پس از پنج سال باقی بمانند.

این کتاب به دنبال پاسخ به سوالاتی از این قبیل است: چرا رستوران‌ها و کافه‌ها به این اندازه در معرض خطر هستند؟ چگونه می‌توان ریسک ورود به صنعت خوراکی را کاهش داد؟ و اگر در میانه راه هستید، چه راهکارهایی برای اصلاح اشتباهات دارید؟

این کتاب به صورت عملی و کاربردی به این سوالات پاسخ می‌دهد و راه‌کارهای واقعی برای رستوران‌داران و کافه‌داران ارائه می‌کند.

به‌طور معمول، تعداد اندکی از افراد حاضر به اشتراک‌گذاری اسرار پشت پرده صحنه‌ی کار خود هستند، اما نویسنده این کتاب تجربیات عملی خود را به اشتراک گذاشته است، از راه‌اندازی و مدیریت یک مجموعه غذایی تا مدیریت منابع انسانی مناسب. این کتاب برای افرادی که می‌خواهند در ایران یک کسب‌وکار موفق در زمینه خوراک داشته باشند، بسیار مفید است.

مطالعه این کتاب به شما کمک می‌کند تا زمان و پول خود را صرفه‌جویی کنید و همچنین به‌طور کلی، آمادگی لازم برای مدیریت یک رستوران یا کافه موفق را داشته باشید. این کتاب حاوی نکات کلیدی، علمی و کاربردی است که می‌تواند خطر شکست و ناکامی در صنعت رستوران‌داری و کافه‌داری را کاهش دهد.

کتاب لذت رستوران داری

قسمت هایی از کتاب لذت رستوران داری (لذت متن)
هیچ وقت به تحمل نابهنجاری، بی کیفیتی و هرآنچه با ارزشهایتان تناقض دارد عادت نکنید. راه حلی برای آن پیدا کنید و مشکل را حل کنید. راه حل محور باشید و به جای بازگو کردن مشکلات دنبال شناسایی مسئله و حل آن باشید. هر زمان که کارکنان با مشکلی نزد من می آیند آن ها را به ارائه ی راه حل تشویق می کنم. با پرسیدن چند سوال کمکشان می کنم تا خودشان راه حل مشکل را پیدا کنند. می گویم تلاش کنید همراه با مشکل راه حل آن را هم بگویید. این تکنیک بسیار ضروری از اتلاف انرژی شما برای تصمیم گیری در مورد مسائل کوچک و کم اهمیت جلوگیری می کند و درعین حال با تشویق کارکنان به ارائه ی راه حل، موجب بالارفتن عزت نفس و خودباوری آنان می شود. به نیروهای خود اعتماد کنید. آن ها را باور داشته باشید و به آن ها فرصت خطا بدهید تا در کنار شما رشد کنند و توانمندتر شوند.