کتاب شخصیت و تفاوت های فردی

Individual Differences and Personality
کد کتاب : 82115
مترجم :
شابک : 978-6002502469
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 560
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب شخصیت و تفاوت های فردی اثر مایکل سی اشتون

نام مایکل اشتون ، با الگوی شش عامل شخصیت ( Hexaco ) و پژوهش های فراوان در قلمرو شخصیت و تفاوتهای فردی شناخته شده است و کتاب حاضر ، تنها اثر مستقل او تاکنون محسوب میشود .
شاید بهتر باشد قبل از پرداختن به نظریه های شخصیت ، یا به موازات آن « مبانی مطالعه علمی شخصیت » را مورد بررسی قرار داد که این کتاب ، منبعی با ارزش و منحصر به فرد در این زمینه محسوب میشود .
سادگی و روانی در نوشتار و استفاده از نتایح صدها پژوهش علمی معاصر این اثر را تبدیل به منبعی جامع و به روز کرده است .
کتاب « شخصیت و تفاوتهای فردی » افق هایی جدید از پژوهش در قلمرو شخصیت را به خواننده علاقه مند نمایان ساخته و مسیرهای احتمالی برای پژوهش های بیشتر آینده در این خصوص را معرفی می کند .

کتاب شخصیت و تفاوت های فردی

مایکل سی اشتون
مایکل سی اشتون استاد روانشناسی در دانشگاه براک در سنت کاترینز، انتاریو است. او دکترای خود را از دانشگاه وسترن انتاریو در سال 1998 دریافت کرد. به عنوان دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در اواخر دهه 1990، همراه با کیبوم لی، تحقیقاتی بین فرهنگی انجام داد تا دریابد که آیا می توان ابعاد شخصیتی "پنج بزرگ" موجود در آمریکای شمالی را در سایر ابعاد بازیابی کرد یا خیر. فرهنگ ها آنها با استفاده از کار خود و سایر محققان دریافتند که در واقع شش بعد شخصیت وجود دارد. عامل "جدید" عامل H یا عامل صداقت- فروتنی بود که ...
دسته بندی های کتاب شخصیت و تفاوت های فردی