کتاب سیاست خارجی و توسعه ملی

Siyasate Khareji...
کد کتاب : 82265
شابک : 978-6222900069
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 575
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب سیاست خارجی و توسعه ملی اثر محسن امین زاده

مجموعه مقالاتی که در این کتاب در دو بخش سیاست خارجی و توسعه ملی و سیاست خارجی دسته بندی شده است، سه وجه مشترک دارند. این سه وجه مشترک دغدغه های اصلی نویسنده در مطالعات، تحصیلات، پژوهش ها و حتی فعالیت هایش در حوزه های سیاست داخلی، فرهنگ، رسانه و سیاست خارجی به ویژه در وزارت امور خارجه طی 4 دهه گذشته بوده است. این وجوه مشترک به این شرح است:
1 - تمامی مقالات درباره سیاست خارجی ایران و درباره کنش هایی است که به حوزه سیاست خارجی و روابط بین الملل مربوط و مرتبط است.
2 - غالب مقالات درباره توسعه و نسبت آن با سیاست خارجی است. حتی هنگامی که دغدغه های سیاست خارجی مطرح می شود، دغدغه های نسبت به توسعه ملی، قدرت اقتصادی و پیشرفت اقتصادی ایران در مقالات قابل ردیابی است.
3 - در تمامی مقالات، چه در زمینه سیاست خارجی و چه در زمینه توسعه ملی و سیاست خارجی، یک نگاه تطبیقی حاکم است و پدیده ها و کنش های درست و نادرست، با مقایسه با پدیده های مشابه، مورد سنجش قرار گرفته است. رویه ای که آگاه و ناخودآگاه به عادت ثانویه در فهم پدیده ها در سطح جهان و شیوه ارزیابی و سنجش پدیده ها بدل شده است و...

کتاب سیاست خارجی و توسعه ملی

محسن امین زاده
محسن امین‌زاده (متولد ۳ مرداد ماه ۱۳۳۶ در مشهد)، دیپلمات اصلاح طلب، به مدت هشت سال معاون وزارت امور خارجه ایران در دولت سید محمد خاتمی بود. وی که از اعضای مؤسس حزب جبهه مشارکت ایران اسلامی است، پیش تر از سال 1368 تا 1371 معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره وزارت سید محمد خاتمی بود.
دسته بندی های کتاب سیاست خارجی و توسعه ملی