کتاب تجلی انسان کامل

Tajali-e Ensan-e Kamel
در سیره حضرت محمد (ص)
کد کتاب : 83140
شابک : 978-9640915561
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تجلی انسان کامل اثر محمدباقر شریعتی سبزواری

این اثر، مطالعه ابعاد مختلف زندگانی و سیره پیامبر اسلام (ص) از لحاظ اخلاقی، عرفانی، عبادی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، تبلیغی، تربیتی و نظامی است.
نگارنده نخست به مبادی تصوری و تصدیقی سیره نبوی اشاره نموده و اهمیت مطالعه در این زمینه را از جهات مختلف بررسی نموده است. وی در این زمینه به ویژگی های سیره نبوی اشاره نموده و جامعیت شخصیت رسول خدا را مورد توجه قرار داده و ایشان را اسوه ای کامل در همه جهات انسانی معرفی نموده است.
نویسنده در ادامه به معرفی سیمای ظاهری پیامبر اکرم و سپس سیمای اخلاقی و معنوی ایشان پرداخته و جنبه هایی از عفت، حیاء، ساده زیستی، مردم داری، معاشرت نیکو، بی رغبتی به دنیا، شوخ طبعی، مهمان نوازی، اعتدال در امور، معاشرت نیکو با مردم، کرامت، چشم پوشی از خطای دیگران، حریص بودن به سعادت مردم، عدالت و مهربانی با همسران، صله رحم، رعایت حق الناس، آزادی عقیده، دعا، امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغ آموزه های دینی، نماز و عبادت و برخی از رفتارهای اجتماعی ایشان را توصیف نموده است.

کتاب تجلی انسان کامل

محمدباقر شریعتی سبزواری
اینجانب دکتر محمدباقر شریعتی سبزواری، فرزند رمضانعلی،متولد 1319، پدرم از روحانیون محبوب شهر و اهل علم بود و به قول مرحوم آیه اللّه تقدیری سبزواری از اوتاد محسوب میشود. وی اهل ذکر و تلاوت قرآن و هدایت بود.در مناسبتهای تبلیغی به قرا و قصبات و بخشها میرفت.او هرگز امامت جماعت را در مسجد و منزل نپذیرفت و میگفت:استادی داشتم به اصرار او را وادار کردند تا به عنوان امام جماعت در محراب مسجد قرار بگیرد.در رکعت اول بدنش لرزید و نتوانست نماز را ادامه دهد و از مسجد خارج شد و رفت.ایشان هم به استادش اقتدا می...