کتاب یادگیری آزاد

Free to Learn
کد کتاب : 83853
مترجم : مهدی غلامی
شابک : 978-6004903042
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 382
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب یادگیری آزاد اثر پیتر گری

کتاب «یادگیری آزاد» اثری نوشته «پیتر گری» است که نخستین بار در سال 2013 به انتشار رسید. بسیاری از افراد با این نظر نویسنده موافق هستند که زندگی کودکان امروزی، بیش از اندازه برنامه ریزی شده به نظر می رسد، در حالی که تکالیف فراوان و بازی های گروهی، جای بازی و گردش آزادانه در دهه های پیش را گرفته است. اما نتیجه گیری «گری» در مورد این که تحصیلات رسمی در مدرسه، نقض آزادی کودکان است و باید از میان برداشته شود، بحث برانگیزتر جلوه می کند. «گری» با معطوف کردن توجه خود به عصر مدرن، تحصیلات رسمی را زیر سوال می برد و مدارس را با زندان ها مقایسه می کند. او با بیان این که تحصیلات عمومی، «بدون دلیل موجه و فرآیند مناسب»، کودکان را از آزادیشان محروم می کند، نتیجه می گیرد که این محدودیت ها مخل گسترش مسئولیت پذیری در کودکان می شود و انگیزه آن ها برای یادگیری را از بین می برد.

کتاب یادگیری آزاد

پیتر گری
دکتر پیتر گری استاد پژوهشی در کالج بوستون است.
نکوداشت های کتاب یادگیری آزاد
A brave, counterintuitive proposal for freeing our children from the shackles of the curiosity-killing institution we call school.
بیانیه ای جسورانه و برخلاف جریان غالب برای آزاد کردن کودکانمان از غل و زنجیرهای نهادی که کنجکاوی را نابود می کند و ما آن را مدرسه نامیده ایم.
Barnes & Noble

Energetic. Bound to provoke renewed conversations.
پرشور. اثری که بدون تردید باعث شکل گیری گفت و گوهای تازه خواهد شد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Gray forces us all to rethink our convictions on how schools should be designed to accommodate the ways that children learn.
«گری» همه ما را وادار می کند که ارزیابی مجددی از باورهایمان در مورد این موضوع داشته باشیم که مدارس چگونه باید طراحی شوند تا با شیوه های یادگیری کودکان سازگاری داشته باشند.
Steven Pinker

قسمت هایی از کتاب یادگیری آزاد (لذت متن)
هر کس که تا به حال در مدرسه بوده، می داند که مدرسه زندان است، اما تقریبا هیچکس پس از سن مدرسه، این را به زبان نمی آورد.

زندان، طبق تعریف کلی و متداول، هر مکانی است که حصر غیرداوطلبانه و محدودیت آزادی را در خود دارد. در مدرسه، مانند زندان های بزرگسالان، به زندانیان گفته می شود که دقیقا چه کاری باید انجام دهند، و اگر نتوانند از قوانین اطاعت کنند، تنبیه می شوند.

تفاوت دیگر این است که بزرگسالان را به زندان می اندازیم چون آن ها جرمی مرتکب شده اند، در حالی که کودکان را فقط به خاطر سنشان به مدرسه می فرستیم.