کتاب زندگینامه فلسفی من

Philosophische Autobiographie
فلسفه و کلام 9
کد کتاب : 8433
مترجم :
شابک : 9789647100243
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 222
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب زندگینامه فلسفی من اثر کارل یاسپرس

کتاب «زندگینامه‌ی فلسفی من» اثر ارزشمند کارل یاسپرس، فیلسوف و روان‌پزشک آلمانی قرن بیستم است. این کتاب، نگاهی ژرف به زندگی فکری و معنوی یاسپرس و تکامل اندیشه‌های فلسفی او می‌اندازد. در این اثر، خودزندگی‌نامه‌ای نوآورانه را شاهد هستیم و یاسپرس به‌جای روایت خطی رویدادهای زندگی‌اش، بر نقاط عطف و گام‌های تعیین‌کننده در سیر تفکر فلسفی خود تمرکز می‌کند. او تلاش می‌کند تا مسیر معنوی و روشنگری‌هایی را که در طول زندگی تجربه کرده، برای خوانندگان ترسیم کند.
یاسپرس در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه از مراحل مختلف فکری و روحی گذر کرده و چه احوال، دگرگونی‌ها، فراز‌و‌نشیب‌هایی را تجربه کرده است و چگونه به اندیشه‌های اساسی خود رسیده است. این سیر‌و‌سلوک درونی او‌ که عصاره‌ی عمر او را تشکیل می‌دهد، بسیار دل‌انگیز و گاهی سخت تکان‌دهنده و تأثر برانگیز است. اما متأسفانه، یاسپرس برخی از ایده‌های خود را به طریقی ایجازی بیان می‌کند که ممکن است برای خوانندگانی که تاکنون با فلسفه آشنا نبوده‌اند، کمی پیچیده به نظر برسد. یکی از محورهای اصلی کتاب، بحث درباره‌ی شرایط بحرانی زندگی مانند رنج، مرگ، تقدیر، تنهایی و مبارزه است. یاسپرس معتقد است که این تجربیات هستند که به انسان امکان می‌دهند تا به آگاهی فلسفی و وجودی دست یابد. او همچنین اهمیت ارتباط انسان با عالم ماورای طبیعی و جست‌وجوی معنای وجودی را مورد تأکید قرار می‌دهد. از دیدگاه یاسپرس، فلسفه باید انسان را در درک حقیقت کمک کند و نه صرفا در سطح نظری باقی بماند. در بخش‌هایی از کتاب، یاسپرس به نقد سنت فلسفی غرب و تمایل آن به نظام‌های منطقی و عقلانی صرف می‌پردازد. او در این کتاب به‌صورت جداگانه و در فصلی از کتاب به دو تن از اندیشمندان بزرگ یعنی، ارنست مایر و هایدگر می پردازد. او خواهان فلسفه‌ای عمیق‌تر و وجودی‌تر است که به ابعاد گوناگون تجربه‌ی انسانی توجه کند.
«زندگینامه‌ی فلسفی من» نه‌تنها نگاهی ارزشمند به زندگی و اندیشه‌های این متفکر بزرگ ارائه می‌دهد، بلکه الهام‌بخش برای همه‌ی کسانی است که در جست‌وجوی معنا و رشد معنوی هستند. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا به ارزش تجربیات زندگی پی ببرند و از آنها برای رسیدن به آگاهی عمیق‌تر بهره بگیرند.

کتاب زندگینامه فلسفی من

کارل یاسپرس
کارل تئودور یاسپرس (۲۳ فوریه ۱۸۸۳–۲۶ فوریه ۱۹۶۹)، روان‌پزشک و فیلسوف اگزیستانسیالیست آلمانی بود.کارل یاسپرس در ۲۲ فوریه ۱۸۸۳ در شهر اولدنبورگ آلمان به دنیا آمد و پسر مدیر یک بانک بود. بعد از پایان دوره دبیرستان، سه نیمسال در دانشگاه هایدلبرگ و مونیخ حقوق خواند و سپس به تحصیل در رشته پزشکی در برلین، گوتینگن و هایدلبرگ مدت پنج سال پرداخت. در سال ۱۹۰۹ دکترای خود را در پزشکی گرفت و در سال ۱۹۱۳ قبل از آغاز جنگ جهانی اول استادیار روانپزشکی دانشگاه هایدلبرگ و در سال ۱۹۲۱ استاد رسمی دانشگا...