کتاب آغاز فلسفه

Beginning of Philosophy
کد کتاب : 12794
مترجم :
شابک : 978-9643630652
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 187
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آغاز فلسفه اثر هانس گئورگ گادامر

در «آغاز فلسفه» ، گادامر با استفاده از افلاطون و ارسطو و پس از آن هگل ، نیچه و هایدگر فلسفه رو به شیوه خود مورد بازنگری قرار می دهد. گادامر به ما نشان می دهد که چگونه برخی از مفاهیم فلسفی اولیه مانند حقیقت ، برابری ، طبیعت ، روح و موجودیت به وجود آمده است و چگونه درک امروز ما از آنها عمیقا مدیون اندیشمندان پیشاکراتیک است. این کتاب بر اساس مجموعه سخنرانی هایی است که گادامر در سال 1967 ایراد کرد و سپس به انگلیسی ترجمه و توسط گادامر برای این مجموعه ویرایش شد. این یک اثر فلسفی-تاریخی بزرگ از یکی از بزرگترین متفکران قرن بیستم است.
هانس گئورگ گادامر در 11 فوریه 1900 متولد شد و در 13 مارس 2002 درگذشت. او نویسنده مهمترین کتاب حقیقت و روش و اخیرا کتاب آغاز فلسفه و آغاز دانش بود.
در این کتاب بحث می شود که چگونه فیلسوفان پیش سقراطی از جریان تجربه حس شروع به درک و بیان آنچه ما امروزه به عنوان مفاهیم پایدار اندیشه و تفکر می شناسیم ، کردند. یعنی ریشه ها و ماهیت و روند بیان کلمات آن چیزی که از طریق حواس تجربه می کنیم.

این ممکن است بی اهمیت به نظر برسد ، اما این چیزی است که ما را به چیزی تبدیل کرده است که ما آن را "انسان" می نامیم.

کتاب آغاز فلسفه

هانس گئورگ گادامر
هانس گئورگ گادامر، زاده ی 11 فوریه 1900 و درگذشته ی 13 مارس 2002، فیلسوف و نویسنده ی برجسته ی آلمانی بود.گادامر در ماربورگ به دنیا آمد. او بعدها در فرایبورگ با هایدگر آشنا شد. در آن زمان هایدگر دانشجو بود و هنوز به سمت استادی دانشگاه درنیامده بود.گادامر، هرمنوتیک را فلسفی کرد، آن را به کمال رساند و از نظریه ی ادبی جدا کرد.