کتاب حقوق کودک

the rights of the child
نگاهی به مسائل حقوقی کودکان در ایران متن کامل کنوانسیون حقوق کودک، مصوب ۱۹۸۹ و اعلامیه اجلاس جهانی سران دولت ها برای کودکان ۱۹۹۰
کد کتاب : 84504
شابک : 978-9648564839
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب حقوق کودک اثر شیرین عبادی

کتاب حاضر، بررسی قوانین و مقررات، در ارتباط با کودک و ابعاد مختلف زندگی او است. به عبارت دیگر سعی شده برخوردهایی که یک کودک، از زمان تولد تا سن رشد، ممکن است با قوانین مختلف داشته باشد حتی الامکان مورد بررسی قرار گرفته و به بحث گذاشته شود. منظور از«حقوق کودک» بحث از حقوقی است که کودک به مناسبت خردسال بودنش دارد و یا از آن محروم است؛ بنابراین آن قسمت از قوانین که سن افراد تاثیری در آنها نداشته و در مورد همه اعم از خردسال و بزرگسال یکسان اجرا می شود، در محدوده ی حقوق کودک نمی گنجد.

کتاب حقوق کودک

شیرین عبادی
شیرین عبادی (متولد ۳۱ خرداد ۱۳۲۶ در همدان) حقوقدان، قاضی سابق دادگاه، نویسنده و مدرس ايرانی است. او از نخستین قاضیان زن در ایران و نخستين ایرانی است که جايزه نوبل برای صلح را به‌خاطر تلاش برای ترویج مردم‌سالاری و رعایت حقوق بشر در ایران به ویژه در مورد حقوق زنان و کودکان در سال ۲۰۰۳ ميلادی دريافت کرده است. عبادی همچنین اولین زن مسلمان و سومین مسلمان دریافت کننده این جایزه محسوب می‌شود.
دسته بندی های کتاب حقوق کودک