کتاب غریبه های همیشگی

Eternal strangers
کد کتاب : 84583
شابک : 978-9643375508
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 84
سال انتشار شمسی : 1388
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب غریبه های همیشگی اثر شهرام کرمی

کتاب «غریبه‌های همیشگی» نوشته شهرام کرمی که شامل سه نمایشنامه است با نام‌های «یونس پیامبر»، «غریبه‌های همیشگی» و «تلخ‌نامه شهادت ماهی سرخ به روایت هرثمه غریب»
کرمی در نمایشنامه‌های این کتاب با استفاده از مضامین مذهبی و آمیختن آنها با فضاهای امروزی قصد بازگویی و انتقال مفاهیم معنوی و نشان دادن تکرار اتفاقات تاریخی در برهه‌های گوناگون و عکس‌العمل‌های انسان‌ها در قبال این واقع را دارد.
هر کدام از آثار این کتاب به یک موضوع می‌پردازد.
داستان نمایشنامه «غریبه‌های همیشگی» در مورد خانواده‌ای که فرزند معلولی دارند است که به اصرار مادر برای شفای او، قصد مسافرت به عتبات عالیات و دخیل بستن به ضریح امام‌حسین (ع) را دارند که علیرغم مخالفت پدر این امر اتفاق می‌افتد و به سبب علاقه‌ای که فرزندشان به طبل‌زنی دارد ظهر عاشورا، این کار در بین‌الحرمین صورت می‌گیرد که ناگهان…
نمایشنامه «یونس پیامبر (ع)» با نگاهی به قصه‌های قرآنی نوشته شده است و «تلخ‌نامه شهادت ماهی سرخ به روایت هرثمه غریب» درباره امام رضا (ع) است. این مجموعه از نمایشنامه‌های ادبیات برتر محسوب می‌شود.

کتاب غریبه های همیشگی

شهرام کرمی
شهرام کرمی نویسنده، کارگردان، منتقد، مدرس دانشگاه ، مدیر هنری در سال ۱۳۵۱ در شهر کرمانشاه به دنیا آمده‌است.شهرام کرمی در اول فروردین سال ۱۳۵۱ در کرمانشاه به دنیا آمده‌است. پس از مرگ پدر که که کارمند کارخانه قند بیستون بود و در چهارسالگی او اتفاق افتاد به همراه خانواده در شهر اجدادی خود اسلام‌آباد غرب ساکن شد و تا سال ۱۳۷۱ در این شهر بود. او فعالیت هنری خود را در زمینه ادبیات و هنر و به‌خصوص تئاتر از سال ۱۳۶۷ و در دوران دانش‌آموزی آغاز نمود. در آغاز کار خود را با داستا...