کتاب گلبانگ شریف

Golbang Sharif
(سی قطعه برای تار و سه تار) آثاری از استاد فرهنگ شریف
کد کتاب : 84905
شابک : 979-0802625044
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 92
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب گلبانگ شریف اثر عبدالعلی تنوری

این کتاب که نوشته‌ی آقایان عبدالعلی تنوری و علاء ایجادی است و ویرایش آن را شادروان هوشنگ ظریف‌ برعهده داشته‌اند، حاوی سی ‌قطعه برای تار و سه‌تار از میان آثار استاد فرهنگ شریف است. در مقدمه‌ی کتاب درباره نوازندگی استاد شریف می‌خوانیم:
یکی از ممتاز‌ترین و دلنشین‌ترین سبک‌های نوازندگی تار متعلق به اوست. ابداعات او در تکنیک نوازندگی، از تار صدایی کاملا متفاوت به‌دست داده است که نزد بسیاری از صاحبان‌ نظر زیباترین صدای تولید شده از این ساز است. او با قریحه‌ی بی‌مانندش، ملودی‌هایی بسیار لطیف و زیبا ساخته و با استفاده از ظرفیت‌های تار در صدادهی‌های متنوع، سکوت‌های سنجیده، آفرینش جملاتی فارغ از قالب‌های ردیف، جواب‌های کوتاه و موثر، اجرای ماهرانه انواع کشش‌ها و مالش‌های طولی و عرضی متأثر از روش‌های ویولن‌نوازی ایرانی، تکیه بر خیال آزاد و قدرت ایجاد موقعیت‌های خلسه‌آور و آفرینش کوک‌های گوناگون اختصاصی مختصات سبک برجسته‌ی خود را ترسیم کرده‌است.

کتاب گلبانگ شریف

عبدالعلی تنوری
استاد عبدالعلی تنوری یکی از هنرمندان بی ادعایی هستند که مشغول نشر وحفظ واشاعه هنرفاخر موسیقی بوده وشاگردان بسیاری راتربیت نمودند.ایشان از سال 1344زد استاد حسن ناهیددوره سلفژ واموزش نی را گذراند،واز سال 1377در ادامه تکامل نواختن ساز نی ،در محضر استاد محمد موسوی حضوریافت،فرا گیری هنر نوازندگی تاراز سال 1360 نزد استاد هوشنگ ظریف اموختند وردیف عالی موسی خان معروفی را نزد استاد به پایان رساندند،ودر ادامه نزد شهنواز تار:استاد جلیل شهناز حضور یافتند،واز ایشان گواهی تدریس دریافت کردند.
دسته بندی های کتاب گلبانگ شریف