کتاب انسان شناسی اجتماعی و فرهنگی

Social and Cultural Anthropology
(مردم شناسی) با تاکید بر فرهنگ مردم ایران
کد کتاب : 85621
شابک : 978-6005770582
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب انسان شناسی اجتماعی و فرهنگی اثر هدایت الله ستوده

دنیایی که انسان در آن زندگی می­کند، رویدادهای بی­شماری را به خود دیده است. این رویدادها او را وا­می­دارد تا دربارۀ آنها بیندیشد و برای شناخت و تبیین آنها بکوشد. انسان­شناسی یکی از گسترده ­ترین و جذاب­ترین حوزه ­های علمی علوم انسانی است؛ زیرا هم جنبه ­های زیستی (انسان­شناسی زیستی) و هم جنبه­های اجتماعی و فرهنگی (انسان­شناسی اجتماعی و فرهنگی یا مردم­شناسی) زندگی انسان را مورد مطالعه قرار می­دهد. درواقع، یکی از بحث­هایی که همواره برای ما انسان­ها مطرح است، یافتن پاسخ­هایی به این پرسش­ها است که از کجا آمده ­ایم، آمدنمان برای چه بوده و به کجا می­رویم؟
برای یافتن این پرسش­ها، انسان­ها در سراسر تاریخ زندگی خود، به افسانه­ ها، اسطوره­ ها، فرهنگ عامه (فولکلور) روی آورده­ اند و حتی بیشتر از تجربه­ های حاصل از مشاهده­ های دقیق خود، به آنها اقبال نشان داده ­اند.
این کتاب از دو بخش، هر بخش شامل شش فصل تنظیم شده است، بخش اول شامل: تعاریف، دبستان­ها و نظریه­ ها، ارتباط انسان­ شناسی با دیگر علوم اجتماعی و روش تحقیق می­باشد، بخش دوم شامل: فولکلور (فرهنگ عامه)، خانواده و نظام خویشاوندی، انسان­ شناسی دینی، اسطوره ­ها و مناسک و نیز انسان­شناسی، اقتصادی، سیاسی و حقوقی سامان یافته است.

کتاب انسان شناسی اجتماعی و فرهنگی

هدایت الله ستوده
هدایت الله ستوده، نویسنده، مدرس دانشگاه؛ فرزند یداله، متولد سال 1319سمنان ، در سن 7 سالگی به اتفاق خانواده به حاجی آباد فامیلی ( آتشگاه ) گرمسار مهاجرت کرد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در گرمسار به پایان رسانید و در سال 1339 دیپلم تجربی گرفت. در سال 1349 در رشته علوم اجتماعی، موفق به اخذ دانشنامه کارشناسی از دانشگاه تهران شد. در سال 1369، دانشنامه کارشناسی ارشد خود را در رشته مردم شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران با پایان نامه ای تحت عنوان "خانواده و خویشاوندی در ایوانکی" دریافت کرد. دکتر س...
دسته بندی های کتاب انسان شناسی اجتماعی و فرهنگی