کتاب امیرمومنان به روایت نهج البلاغه

Amir momenan
کد کتاب : 85772
شابک : 978-6005747959
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 392
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب امیرمومنان به روایت نهج البلاغه اثر مجید رضایی دوانی

نهج البلاغه مجموعه ای است مشتمل بر بخشی از خطبه ها،نامه ها و کلمات قصار امام امیر المونین ابن ابی طالب علیه السلام که با گزینش علمی سیدرضی صورت بسته است،بیش از 10 قرن از تالیف آن (400 قری)میگذرد و در این مدت،نوشته های بسیاری اعم از شرح و تصحیح و تکمله و مستدرک و دانشنامه و...برآن نوشته شده است.

کتاب امیرمومنان به روایت نهج البلاغه

مجید رضایی دوانی
مجید رضایی (متولد ۱۳۳۹، کازرون) استادیار دپارتمان اقتصاد دانشگاه مفید است. ایشان دوره کارشناسی «اقتصاد نظری» (۱۳۷۳) و کارشناسی ارشد «علوم اقتصادی» (۱۳۷۷) را در دانشگاه مفید گذرانده‌اند. ایشان همچنین تحصیلات حوزوی خود را از سال ۱۳۵۹ با ورود به حوزۀ علمیّه آغاز کرده‌اند و سال‌ها شرکت در دوره‌های خارجِ فقه و اصول را در کارنامۀ خود دارند.
دسته بندی های کتاب امیرمومنان به روایت نهج البلاغه
قسمت هایی از کتاب امیرمومنان به روایت نهج البلاغه (لذت متن)
علی علیه السلام اولین مومن به پیامبر است. بعثت پیامبر در 27 رجب 13 سال قبل از هجرت مطابق با یکشنبه 17 تیر واقع شد و او در ایمان به پیامبر گوی سبقت از همگان ربود. در خطبه قاصعه، به جریان وحی بر پیامبر در غار حراء و همراهی او با پیامبر و خدیجه و مقامات معنوی خود و پیامبر چنین اشاره می کند: «هرسال در حراء خلوت می گزید، من او را می دیدم و جز من کسی وی را نمی دید. آن هنگام جز خانه ای که رسول خدا (ص) و خدیجه در آن بود، در هیچ خانه ای مسلمانی راه نیافته بود، من سومین آنان بودم. نور وحی و رسالت را می دیدم و شمیم پیامبری را می شنودم. ...