کتاب حضرت سکینه (س)

Sakini
اسطوره ادب و عرفان
کد کتاب : 86112
شابک : 978-9643375041
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 63
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب حضرت سکینه (س) اثر سید مجتبی حسینی

در این کتاب بخش‌هایی زندگی حضرت سکینه (س) را بر اساس متون تاریخ است. سخن گفتن در مورد حضرت سکینه (س) بسیار دشوار است چون منابع تاریخی درباره این بانوی بزرگوار کم است. اما در همین متن‌های اندک به عشق وافر امام حسین (ع) به این دختر بزرگوارشان اشاره‌های زیادی شده است که باعث شگفتی است.

بخش اول ترجمه گزیده‌ای از کتاب «زندگی‌نامه بانوان خاندان نبوت» است که دکتر بنت النشاطی (استاد دانشگاه مغرب) به رشته تحریر درآورده است.

بخش دوم اشاره‌ای کوتاه به برخی لحظه‌ها و برش‌های زندگی و شخصیت حضرت سکینه بر اساس متون دارد که به طور ضمنی دربردارنده برخی صحنه‌هایی است که ایشان دیده و در آنها حضور داشته است.

بخش سوم کتاب برداشت نویسنده از متون مختلف در مورد حضرت سکینه (س) است که بانام «تحلیلی کوتاه از موقعیت حضرت سکینه» آمده است.

در پایان کتاب، ذکری از فرزندان حضرت امام حسین (ع) شده که بر اساس متون شیعی گردآوری شده است.

کتاب حضرت سکینه (س)

سید مجتبی حسینی
مهندس سید مجتبی حسینی، متولد سال ۱۳۳۸ ه.ش، تحصیلات حوزوی خود را از سال دوم راهنمائی آغاز کرد و در سن سی سالگی به درجه اجتهاد رسید. وی همچنین به طور هم زمان کارشناسی مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تهران، و پس از آن کارشناسی ارشد معماری و کارشناسی ارشد فلسفه علم را نیز به پرونده علمی خود افزود. از این مهندس اسلام شناس تاکنون بیش از بیست تألیف در حوزه دین پژوهی و بیش از هزار ساعت سخنرانی منتشر شده است.
قسمت هایی از کتاب حضرت سکینه (س) (لذت متن)
و امّا سکینه سکینه دائما در کنار پدرش بود و به محض ورود پدرش، به سوی او می شتافت و آنقدر با او انس می گرفت تا هموم او را کاهش دهد. ... با وجود همدردی با پدر در شب های دردناک طولانی، صبح با شادابی و نشاط و مزاح برمی خاست. چنانچه یکی از افراد خانواده اش به او گفت: «تو خیلی مزاح می کنی و خواهرت فاطمه مزاح نمی کند.» و او فورا پاسخ داد: «برای اینکه او را به اسم جدۀ مومنه مان نامگذاری کرده اید و مرا به اسم جدۀ دیگرمان» یعنی فاطمه زهرا رضی الله عنها و آمنه بنت وهب که در پاسخ سکینه اشاره به آلام و احزان جده اش زهرا دیده می شود. سکینه بود و برادر تنی اش عبدالله بن الحسین از مادرشان رباب. برادران پدری اش: علی اکبر ابن الحسین که مادرش لیلی بود همچنین علی اصغر زین العابدین که مادرش سلافه دختر یزدگرد آخرین پادشاه فارس بود که با دو خواهر دیگرش در فتح بلاد فارس اسیر شدند و همراه سایر اسرا نزد عمر آورده شدند و او رضی الله عنه امر کرد که همه آنها را بفروشند ولی امام علی برای نجات آنها از این وضعیت دردناک وارد عمل شد و گفت قیمت گذاری شوند و پس از قیمت گذاری هر کس را که خود آنها مایل بودند آنهارا بخرد. آنها قمیت گذاری شدند و علی برای سه جوان نیکوی قریش انتخاب کرد. اولی را برای پسرش حسین که برای او علی اصغر را به دنیا آورد. دومی را برای محمد بن ابی بکر که برای او قاسم را به دنیا آورد. و سومی را برای عبدالله بن عمر که برای او سالم را به دنیا آورد. و علی اصغر زین العابدین از خواهرش سکینه ده سال بزرگتر بود. و برادر چهارم سکینه جعفر بن الحسین بود که مادرش از قبیله یلی بود.
متن کتاب