کتاب قصه یوسف

Yousef
کد کتاب : 90200
شابک : 978-9646287228
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قصه یوسف اثر عباسعلی کیوان قزوینی

اثری است از عباس کیوان قزوینی به اهتمام مسعودرضا مدرسی چهاردهی و چاپ انتشارات آفرینش. این کتاب تفسیری است از زندگی یوسف پیامبر که در کنار شرح زندگی او به درس های برخاسته از این سرگذشت و بیان و شرح آیاتی که در ارتباط با آن نازل شده اند روی آورده و همراه با همه این موارد برخی اتفاقات ریز و درشت سرگذشت حضرت یوسف را که از دیدگاه افراد گوناگون سوال برانگیز است روشن کرده است.

کتاب قصه یوسف

عباسعلی کیوان قزوینی
عباسعلی کیوان قزوینی، عباس بن اسماعیل بن علی بن معصوم شاهزاده منصورالملک صفوی، ملقب به «منصورعلی شاه» در عصر روز چهارشنبه بیست و چهارم ذیحجه سال ۱۲۷۷ هجری قمری (دوازدهم تیر ماه ۱۲۳۹ هجری شمسی برابر سوم ژوئیه ۱۸۶۲ میلادی و ۱۲۳۰ یزد گردی) در قزوین متولد شد. .شیخ سیار و مدعی قطبیت (بر سر مقام قطبیت وی اختلاف نظر وجود دارد، در برخی منابع وی را قطب خوانده و در برخی منابع خیر) فرقه‌های مختلف دراویش. وی از نوادگان شاه عباس صفوی و دارای نفوذ فراوان در خانقاه‌ها و از جمله پشتیبان...
قسمت هایی از کتاب قصه یوسف (لذت متن)
گویند نه نفر از آن چهل زن هماندم بمردند و یکی حایض شده افتاد در خون و سه نفر دیوانه شده نعره زنان دویدند به صحرا رفتند و برنگشتند تا مردند و باقی که خیلی خاکمرده و بیحسّ بودند دست خود را آنقدر بریدند که خون رخت آنها را رنگین کرد و نفهمیدند، زیرا چشمشان بازمانده بود به روی یوسف و مژه بهم نمی خورد و دهنشان هم بازمانده بود مانند مرده تا مدتی که به یک رسوائی رفتند. و اینها همه معجزه یوسف شده به دهنها افتاد و آیات در این آیه اینگونه چیزها است، و خدا نسبت آیات و به زندان فرستادن یوسف را به مردان داده یا به همه، زیرا انتشار میان همه بود و شوهران آن چهل زن با عزیز همدرد ننگ و سرشکستگی شدند و بر خود نپسندیدند که نام آنها اینهمه بر زبانها به رسوائی بگذرد، نفس شوم آنها واداشت به انتقام خنک زشتی که هم به گناه افتادند زیرا خودشان بیگناهی یوسف را یقین داشتند، و هم بیشتر و بدتر رسوا شدند. رفع فاسد با افسد نیکو صدق نمود. تا آنوقت ننگ موهومی بالتبع بود و امر زندان موهوم را معلوم و تبعی را اصلی نمود.
متن کتاب