کتاب یازده حلقه

Eleven rings
(ادبیات ورزشی / روان شناسی ورزشی 4)
کد کتاب : 86355
مترجم :
مجدالدین مستعان
شابک : ‏‫‭978-6226489159
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 356
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب یازده حلقه اثر فیل جکسون

اگر بهترین مربی تاریخ ورزش را در گوگل جستجو کنید، به نام فیل جکسون بر‌می‌خورید. فیل جکسون مریی افسانه‌ای بسکتبال NBA با شیکاگو بولز و لس‌آنجلس لیکرز ۱۱ بار قهرمان شد و رکوردی تاریخی از خود بر جای گذاشت. سبک مربیگیری جکسون الهام‌بخش بسیاری از مربیان ورزشهای مختلف در سراسر دنیاست و نگرشش به زندگی، ورزش و روابط انسان‌ها چیزهای زیادی برای یادگرفتن دارد. او در کتاب می‌نویسد:«نمی‌توانم تظاهر کنم که در تئوری رهبری خبره هستم. اما آن‌چه می‌دانم، این است که هنر تبدیل گروهی از افراد جوان و بلند‌پرواز، به یک تیم قهرمان یکپارچه، یک فرایند مکانیزه نیست. یک پازل رازآلود است که نه‌تنها نیازمند دانش عمیق درباره‌ی قوانین کهنه‌ی بازی است، بلکه به قلبی باز، ذهنی آرام و کنکاشی عمیق در انواع روحیات و خلقیات بشر نیاز دارد.

این کتاب داستان فرزند کشیشی از داکوتای شمالی است که رشد می‌کند و تبدیل به یکی از نوآورترین رهبران عصر ما می‌شود. جکسون در این کتاب علاوه بر خاطرات، در تلاش برای بازآفرینی خود، همه چیز از روانشناسی اومانیستی و فلسفه‌ی سرخپوستان بومی آمریکا گرفته تا مدیتیشن ذن را مورد بررسی قرار می‌دهد و آموزه‌هایش را به ما منتقل می‌کند. در این فر‌آیند، او رویکرد جدیدی در زمینه‌ی رهبری مبتنی بر آزادی، اصالت و کار گروهی فداکارانه ایجاد کرد که دنیای ورزش حرفه‌ای را به سطح دیگری برد.

کتاب یازده حلقه

فیل جکسون
فیلیپ داگلس جکسون (به انگلیسی: Phil Jackson) متولد ۱۹۴۵ مونتانا، مشهور به فیل جکسون، بازیکن حرفه‌ای سابق ان بی ای، و مربی پر آوازهٔ حاضر بسکتبال آمریکایی است. او در زمان جوانی برای نیویورک نیکز بازی کرد، و بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۸ مربی تیم شیکاگو بولز، و مربی مایکل جردن بود. در این مدت او ۶ بار آنها را قهرمان ان بی ای کرد. جکسون پس از دوران شیکاگو بولز تا کنون مربی تیم لس آنجلس لیکرز بوده‌است، که آنها را ۵ بار نیز به قهرمانی رسانده‌است. او به دلیل داشتن تکنیکهای خاص در کار خود، ...