کتاب ارواح کلیمانجارو

The spirits of Kilimanjaro
برنده جایزه کاتارا سال 2016
کد کتاب : 86864
مترجم :
شابک : 978-9641919919
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 364
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ارواح کلیمانجارو اثر ابراهیم نصراله

قصه‌ی ارواح کلیمانجارو قصه‌ی صعودی است سرشار از رسالت. تنها یک حکایت از صعود به کلیمانجارو و فتح قله‌ی اوهارا نیست، بلکه قصه‌ی مبارزه‌ی‌ مردان، زنان و کودکانی است که می‌خواستند به‌عنوان قهرمانانی همیشه‌بیدار، بخشی از آن کوه شوند، به‌عنوان انسان‌هایی والامقام بر قله‌های نشسته در وجود خود صعود کنند و روح‌شان را چون پرچمی همواره‌ در اهتزاز بر فرازش استوار کنند. صعودکنندگان در این قصه که تک‌تیراندازهای صهیونیستی عضوی از اعضای بدن‌شان را از بین برده‌اند، حاملان این پیامند که:
تک‌تیرانداز، تفنگ تو خیلی دقیق به هدف شلیک می‌کند اما یک عیب دارد و آن این‌که به انگشتی نیاز دارد تا به ماشه فشار آورد.
تک‌تیرانداز، تو خیلی بامهارت به هدف شلیک می‌کنی ولی یک عیب بزرگ داری و آن این‌که به‌عنوان یک انسان می‌توانی فکر کنی اما فکر نمی‌کنی.

کتاب ارواح کلیمانجارو

ابراهیم نصراله
ابراهیم نصرالله ، برنده جایزه بوکر عربی 2018 ، در سال 1954 در خانواده ی فلسطینی متولد شد که در سال 1948 از سرزمین خود در فلسطین بیرون رانده شدند. او دوران کودکی و جوانی خود را در اردوگاه پناهندگان در اردن گذراند و فعالیت خود را به عنوان معلم در عربستان سعودی آغاز کرد. وی پس از بازگشت به امان ، تا زمانی که زندگی خود را وقف نویسندگی کرد ، تا سال 2006 در بخش رسانه و فرهنگی کار می کرد. تا به امروز ، او 15 مجموعه شعر ، 21 رمان و چندین کتاب دیگر منتشر کرده است.