کتاب سیاست و خرد

Politics, Philosophy, Culture
و چند گفتگوی دیگر
کد کتاب : 8723
مترجم :
شابک : 9786007436585
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

میشل فوکو از فیلسوفان برجسته قرن بیستم

معرفی کتاب سیاست و خرد اثر میشل فوکو

کتاب سیاست و خرد، اثری نوشته ی میشل فوکو است که اولین بار در سال 1988 انتشار یافت. این کتاب ارزشمند، دربردارنده ی گلچینی از مصاحبه ها و سایر نوشته های فیلسوف بزرگ فرانسوی، میشل فوکو است. فوکو با پرداخت به تعریف تحول برانگیز خود از مفهوم قدرت، و همچنین از طریق تحلیل های نقادانه اش از نهادهایی که زندگی اجتماعی را سازماندهی می کنند، موضوعاتی همچون ادبیات، موسیقی و قدرت هنر را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و علاوه بر آن، مسائلی نظیر احزاب چپگرا در فرانسه ی معاصر، نظام امنیت اجتماعی، نظام کیفری، جنون، جنسیت و همچنین انقلاب ایران را با نگاه موشکافانه و منحصر به فرد خود برای مخاطبین تشریح می کند.

کتاب سیاست و خرد

میشل فوکو
پل میشل فوکو، زاده ی ۱۵ اکتبر ۱۹۲۶ و درگذشته ی ۲۴ ژوئن ۱۹۸۴، فیلسوف، تاریخ دان و متفکر معاصر فرانسوی و واضع اصطلاح «انسان گرایی ضد اومانیستی» است.وی، فرزند «آن مالاپار» و جراح متمول «پل فوکو» بود که در ۱۵ اکتبر ۱۹۲۶ در ناحیه سنت موار پواتیه فرانسه به دنیا آمد. بعدها اسم خود را به میشل فوکو تغییر داد. او صاحب کرسی «تاریخ نظام های فکری» در کالج دو فرانس بود و در دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی تدریس کرد.به خاطر نظریات عمیق و دیدگاه انقلابی درباره ی جامعه، سیاست و تار...
نکوداشت های کتاب سیاست و خرد
It helps render his dense thoughts more accessible.
این کتاب به ساده تر کردن اندیشه های متراکم و ثقیل فوکو کمک می کند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

It demonstrates acute insights that illuminate the so-called normal world.
این اثر، بینش های هوشمندانه ای را ارائه می کند که دنیای به اصطلاح نرمال را برای مخاطبین روشن می سازد.
American Journal of Art Therapy

These writings evince Foucault at his most lucid.
این کتاب، فوکو را در اوج شیوایی خود نشان می دهد.
Religious Studies Review

قسمت هایی از کتاب سیاست و خرد (لذت متن)
اندیشیدن، تجربه کردن است و به جامه مسأله درآوردن است. دانش، قدرت، و خود، بنیادهای سه گانه اندیشه اند.

سیاست زمینی است که روزانه بر آن گام می نهیم و هوایی که هر دم به درون می بریم. سیاست می گوید که کشور ما از کجا آغاز می شود و تا کجا امتداد می پذیرد. سیاست شغل ما و درآمد ما و آسایش ماست. سیاست تعیین می کند که آیا می توانیم بر سرنوشت خویش حاکم باشیم یا باید در کنج زندان بپوسیم. سیاست مقرر می دارد که حق چیست و عدل چیست. سیاست می رهاند یا بر زمین می زند. سیاست حکم می کند که کشتن وطن پرستی است یا تروریسم. سیاست داروی می کند که آگاهی چیست و گمراهی کدام است.