کتاب آثار بزرگ سیاسی

Les Grandes Oeuvres Politiques
کد کتاب : 18681
مترجم :
شابک : 978-6004900805
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 680
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آثار بزرگ سیاسی اثر ژان ژاک شوالیه

این کتاب یک تحول انتقادی درخشان است که ارائه ی مطالب اساسی ای که بیش از چهار قرن برای توصیف ، توجیه ، ستایش یا محکوم کردن دولت ، سازمان جامعه و بالاتر از همه قدرت در جامعه تلاش کرده است.
کتاب آثار بزرگ سیاسی محل تلاقی دو رشته است ، تاریخ ایده ها ، تاریخ سیاسی ، در یک زمینه ی مشترک: مطالعه آثار بزرگی که از شاهزاده ماکیاولی تا بعد از دولت-ملت یورگن هابرماس ، آن ها را واکنشی خاص را می دانستند ، زیرا آنها به نگرانی ها ، احساسات یا امید ها در دوره ای خاص پاسخ می دادند.
ژان ژاک شوالیه با ملاحظات پیشنهادی و در عین حال جدید خود ، ما را با عمق این نوشته ها آشنا می کند. و عناصر هوشمندانه ی آن ها را بیرون می کشد و به خواننده نشان می دهد. نقل قول های متعدد و بزرگ، خواننده را به "دیدن" این آثار بزرگ که هر یک تاریخ می سازد دعوت می کند. آثاری که خواننده با خواندن آنها می تواند بدون هیچ واسطه ای شوک فکری آنها را دریافت کند.
ایو گوشه که شاگرد ژان ژاک شوالیه است نویسنده قسمت آخر اثر است که مربوط به مدرن ترین جریان های اندیشه سیاسی می باشد. او سه فصل در مورد نظرات سه اندیشمند سیاسی معاصر هایک، رالز و هابرماس را به کتاب شوالیه افزوده است.

کتاب آثار بزرگ سیاسی

ژان ژاک شوالیه
ژان ژاک شوالیه، (15 فوریه 1900 - 23 مه 1983) یک استاد، حقوقدان و مورخ و فرانسوی قرن بیستم فرانسه بود. استاد دانشکده حقوق و علوم اقتصادی پاریس، عضو آکادمی علوم سیاسی و اخلاقی (83 - 1964)، او آثار بی شماری را به جا گذاشت، به ویژه یک کلاسیک اصلی در "آثار بزرگ سیاسی از ماکیاولی تا به امروز" (Les grandes œuvres politiques: de Machiavel à nos jours)، به تازگی با یک به روزرسانی Yves Guchet دوباره منتشر شد. چندین مورخ فرانسوی، تأثیر وی را تأیید كرده اند. ژان پیر گرووس از "یک شرح تاریخ و ...
قسمت هایی از کتاب آثار بزرگ سیاسی (لذت متن)
پس پرولتاریا برای آنکه «رفته رفته سرمایه را از چنگ بورژوازی خارج کند، برای آنکه همه ابزار تولید را در دستان دولت، یعنی پرولتاریایی که به صورت طبقه حاکم سازمان یافته است، متمرکز کند، و برای آنکه هرچه زودتر بر توده نیروهای تولیدی بیفزاید»، در یک کلام برای سرنگونی تمام شیوه های تولید پیشین، نیازمند در دست گرفتن قدرت سیاسی است. البته این قدرت سیاسی، دست کم در ابتدا، با «تجاوز مستبدانه» به حق مالکیت و شرایط بورژوایی تولید، رخ می نماید، زیرا اینها را جز به صورت قهری که از طرف طبقه حاکم اعمال می شود، نمی توان از میان برداشت. مانیفست نمونه چند اقدام انقلابی معین را پیشنهاد می کند که تنها در کشورهای پیشرفته قابل اجراست، مانند سلب مالکیت از زمینداران بزرگ، تمرکز اعتبار و همه ابزار حمل و نقل در دست دولت و همچنین طرح اجبار به کار برای همه و غیره ... بی شک لازم بود به همه مبارزان حزبی (به ویژه آلمانی ها) رهنمودی به صورت حداقل برنامه داده شود. ولی نگارندگان مانیفست به برنامه هایی از این دست زیاد اهمیت نمی دادند، زیرا این جزئی از اندیشه مارکسیسم است که کاربرد عملی اصول آن «همیشه و همه جا به شرایط تاریخی مشخص» بستگی دارد.

ماکیاوللی و شهریار چه سرنوشت شگفت انگیزی داشتند! ماکیاوللی می توانست اندوه و ناامیدی باقی زندگی اش را پیش بینی کند، ولی حتی لحظه ای هم از خاطرش نگذشته بود که کتابی چنین کوچک، که تأثیری آنی نداشت، در سده های بعد جنجال به پا خواهد کرد.