کتاب روانشناسی توده ها

The Crowd: Study of the Popular Mind
کد کتاب : 43252
مترجم :
شابک : 976-9648564329
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1895
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تطور ملل‏
The Crowd
کد کتاب : 62401
مترجم :
شابک : 978-9645960689
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1377
سال انتشار میلادی : 1895
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روانشناسی توده ها اثر گوستاو لوبون

کتاب روانشناسی توده ها یکی از تأثیرگذارترین آثار روانشناسی اجتماعی در تاریخ است. این کتاب با ایجاد تجزیه و تحلیلی دقیق ، رفتارهای جمعی اقراد و توده ها را مورد مطالعه قرار می دهد.

این کتاب نه تنها بر فروید بلکه در قرن بیستم بر افرادی مانند هیتلر و موسولینی تأثیر عمیقی داشت - هر دو ممکن است از مشاهدات این کتاب به عنوان راهنمای برانگیختن احساسات مردمی استفاده کرده باشند. به قول نویسنده ، "توده ها هرگز عطش حقیقت را ندارند. هر کسی که بتواند توهمات آنها را فراهم کند ، به راحتی صاحب آنها است."

اگرچه این جلد روی روانشناسی جمعیت متمرکز است ، اما در مورد تأثیرات باورهای پذیرفته شده عمومی شهروندان یک ملت بر روندهای تاریخ نیز بسیار درخشان است. از جمله مباحثی که در اینجا بیان می شود ، خصوصیات کلی و وحدت ذهنی جمعیت است. احساسات و اخلاق جمعیت ایده ها ، قدرت استدلال و تخیل آن. عقاید و باورهای جمعیت و ابزاری که رهبران برای اقناع آنها استفاده می کنند. طبقه بندی جمعیت ، از جمله مجالس جنایی و الکتریکی ، و همچنین عملکرد هیئت منصفه جنایی و مجامع پارلمانی. این کتاب برای دانشجویان تاریخ ، جامعه شناسی ، حقوق و روانشناسی نیز می تواند مناسب و آموزنده باشد. همچنین برای سیاستمداران ، دولتمردان ، سرمایه گذاران و مدیران بازاریابی میتواند بسیار ارزشمند باشد.

"هرگونه مطالعه در مورد رفتار جمعیت ، روانشناسی عامه پسند ، فاشیسم و غیره به خوبی با کار گوستاو لوبون پیوند می خورد." - آنسون رابینباخ ، استاد تاریخ ، دانشگاه پرینستون

کتاب روانشناسی توده ها

گوستاو لوبون
گوستاو لوبون (۱۸۴۱–۱۹۳۱ میلادی) فیلسوف، مورخ، جامعه‌شناس، پزشک فرانسوی بود.