کتاب موج سوم

The Third Wave
کد کتاب : 17516
مترجم :
شابک : 978-9647443494
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 674
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 29
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب موج سوم اثر الوین تافلر

موج سوم کتابی مشهور از الوین تافلر است . این کتاب بعد از کتاب شوک آینده وی نوشته شده و در سال ۱۹۸۰ منتشر شده است.
کتاب تافلر مراحل گذر کردن کشورهای توسعه یافته از انقلاب صنعتی به عصر اطلاعات را توصیف می کنند. او در کتابهایش از انقلاب صنعتی به عنوان موج دوم و از عصر اطلاعات به عنوان موج سوم یاد کرده است.

در موج سوم، تافلر سه نوع از جوامع را توصیف می کند که مبتنی بر مفهوم "امواج" است. هر موج، جوامع و فرهنگهای قدیمی را کنار می زند.

موج اول جامعه کشاورزی مستقر شده ای است که پس از انقلاب نوسنگی در بیشتر نقاط جهان حاکم شد و جایگزین فرهنگ های شکارچی-جمع کننده شد.
موج دوم جامعه عصر صنعتی است. موج دوم در اروپای غربی با انقلاب صنعتی شروع شد و متعاقبا در سراسر جهان پخش شد. جنبه های اصلی جامعه موج دوم خانواده، سیستم آموزشی و کارخانه و شرکت است. تافلر می نویسد:
"موج دوم صنعتی است و مبتنی بر تولید انبوه ، توزیع انبوه ، مصرف انبوه ، آموزش جمعی ، رسانه های جمعی ، تفریحات جمعی ، سرگرمی های جمعی و سلاح های کشتار جمعی است. شما این موارد را با استاندارد سازی ، متمرکز کردن ، غلظت و هماهنگ سازی ترکیب می کنید. و شما با شیوه ای از سازمان که ما بوروکراسی می نامیم همراه می شوید. "

موج سوم جامعه پسا صنعت است. تافلر می گوید که از اواخر دهه 1950 بیشتر کشورها از یک جامعه موج دوم به یک جامعه موج سوم در حال انتقال بودند. او کلمات زیادی را برای توصیف آن به کار برد و نامهایی را که توسط دیگران اختراع شده است ، مانند عصر اطلاعات ، ذکر کرد.

کتاب موج سوم

الوین تافلر
الوین لویس تافلر (Alvin Toffler) (۳ اکتبر ۱۹۲۸–۲۷ ژوئن ۲۰۱۶)، نویسنده و آینده‌پژوه آمریکایی بود. وی برای آثارش در زمینه‌های انقلاب دیجیتال، انقلاب ارتباطات و تکینگی فناوری شناخته می‌شود. از تافلر به عنوان یکی از مشهورترین آینده‌پژوهان جهان یاد می‌شود که به خصوص با موفقیت حرکت جامعه صنعتی از مرحله تولید کالا به سوی عصر اطلاعات و تسلط کامپیوتر بر حیات اقتصادی و اجتماعی را پیش‌بینی کرد.تافلر برای نخستین بار در ایران با ترجمه و انتشار کتاب «موج سوم»...
نکوداشت های کتاب موج سوم
Magnificent . . . an astonishing array of information.
باشکوه . . . یک مجموعه اطلاعات شگفت آور.
Washington Post  Washington Post

Will mesmerize readers, and rightly so.
خوانندگان را مجذوب خود خواهد کرد ، و به درستی چنین است.
Vogue

Alvin Toffler . . . has written another blockbuster . . . a powerful book.
آلوین تافلر . . کتاب خاص دیگری نوشت. . . یک کتاب قدرتمند.
Guardian Guardian

A detailed breathtakingly bold projection of the social changes required if we are to survive. . . .
یک پیش بینی دقیق و جسورانه از تحولات اجتماعی لازم برای بقاء. . . .
Cosmopolitan

قسمت هایی از کتاب موج سوم (لذت متن)
موج سوم توجه ما را نه به اهمیت نظم، بلکه به اهمیت بی نظمی و تصادف در تکامل و تکوین پدیده ها معطوف می دارد و با بررسی نظریه های جدید و تکان دهنده در این زمینه و به ویژه نظریات دانشمند بلژیکی پریگوگین، بینش تازه ای در زمینه ی تکامل ارائه می دهد که به کمک آن می توان از میان آشفتگی و هرج و مرج به جست وجوی نشانه های بدیع نظم و تکامل پرداخت».