کتاب تمدن قدیم

La Cite Antique
یونان و روم
کد کتاب : 87391
مترجم :
شابک : 978-9643314255
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 560
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1864
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تمدن قدیم اثر فوستل دوکولانژ

در این کتاب فوستل دوکولانژ تاریخ اجتماعی ممالک ساحل شمالی بحرالروم را از آغاز تأسیس اجتماعات بشری تا زمان استیلای روم بیان کرده است. تا سال 1864 مورخین راجع به تاریخ قدیم یونان و روم کتب متعدد نگاشته بودند، لکن هیچ یک از ایشان نتوانسته بود‌ مانند دوکولانژ مراتب حیات اجتماعی روم و یونان را بدین صراحت معلوم سازد. دوکولانژ ثابت کرد که در قرون قدیمه بنیان حکومت بشر بر معتقدات دینی بوده و انسان در تمام اعمال و واجبات و قوانین زندگانی خویش، مانند ازدواج و تملک و وراثت و تشکیل اجتماعات و تأسیس مدائن، از معتقدات دینی پیروی می‌کرده است.

کتاب تمدن قدیم

فوستل دوکولانژ
فوستل دوکولانژ در سال 1830 میلادی در پاریس متولد شد و در سال 1889 در 59 سالگی در نتیجهٔ چند سال ناتوانی که از کار بسیار فراهم آمده بود درگذشت. زندگی این مورخ بزرگ را هیچ حوادثی نیست زیرا که تمام عمر او به تحصیل و تألیف و تحقیقات تاریخی و تدریس گذشته است. نخستین کتابی که از وی انتشار یافت همین کتابست که در سال 1864 انتشار یافت. هیچ مورخی نیست که مانند وی هر سطری از تألیفش با شاهدی یا سندی همراه نباشد و برای گفتهٔ هر مورخی شواهدی از دیگران نیاورد و به همین جهت است که هیچ مورخی چون او در پی حقیق...
قسمت هایی از کتاب تمدن قدیم (لذت متن)
مردم یونان و روم عادات و افکاری داستند که در تمام مدت دوره زندگانی این دو قوم میان آنان رائج و متداول بوده است. از مطالعه این عادات و افکار میتوان قدیمترین عقاید بشر را درباره روح و طبیعت انسانی و معمای مرگ دریافت. چه اساس عادات و افکار مزبور از زمانی بسیار کهن است.
متن کتاب