کتاب سخنرانی آبراهام لینکلن

The Gettysburg Address
کد کتاب : 50362
مترجم :
شابک : 978-6006867632
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1863
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب سخنرانی آبراهام لینکلن اثر آبراهام لینکلن

کتاب «سخنرانی آبراهام لینکلن» سخنرانی‌ای است که آبراهام لینکلن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در طول جنگ داخلی آمریکا در مراسم وقف قبرستان ملی سربازان، که اکنون به عنوان گورستان ملی گتیسبورگ شناخته می‌شود، در گتیسبورگ، پنسیلوانیا در بعدازظهر ۱۹ نوامبر ۱۸۶۳، ایراد کرد. این سخنرانی یکی از شناخته شده ترین سخنرانی ها در تاریخ آمریکا باقی مانده است.
سخنرانی لینکلن که با دقت طراحی شده بود، اما مختصر، که حتی به عنوان سخنرانی اولیه روز برنامه ریزی نشده بود، به عنوان یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین بیانیه ها در مورد هدف ملی آمریکا تلقی شد. لینکلن ایالات متحده را به عنوان ملتی توصیف می‌کند که «در آزادی تصور شده است، و تقدیم به این گزاره که همه انسانها برابر آفریده شده اند» و جنگ داخلی را به عنوان آزمونی نشان داد که تعیین می کند آیا چنین ملتی می تواند تحمل کند یا خیر. لینکلن فداکاری کسانی را که در گتیزبورگ در دفاع از این اصول جان باختند تمجید کرد .
با وجود جایگاه برجسته این سخنرانی در تاریخ و فرهنگ عامه ایالات متحده، جمله بندی دقیق آن مورد مناقشه است. پنج نسخه خطی شناخته شده آدرس گتیزبورگ در دست لینکلن در تعدادی از جزئیات متفاوت است، و همچنین با چاپ مجدد سخنرانی در روزنامه های معاصر متفاوت است.

کتاب سخنرانی آبراهام لینکلن

آبراهام لینکلن
آبراهام لینکُلْن (Abraham Lincoln)؛ (۱۲ فوریهٔ ۱۸۰۹ – ۱۵ آوریل ۱۸۶۵) یک دولتمرد و وکیل آمریکایی بود که از سال ۱۸۶۱ تا زمان ترور وی در سال ۱۸۶۵ به عنوان شانزدهمین رئیس‌جمهور ایالات متحدهٔ آمریکا خدمت می کرد. لینکلن کشور را در زمان جنگ داخلی آمریکا، بزرگترین بحران اخلاقی و سیاسی کشور، رهبری کرد. در دوران ریاست‌جمهوری‌اش وی موفق به حفظ اتحادیه، الغای برده داری، تقویت دولت فدرال و مدرن‌سازی اقتصاد ایالات متحده شد.لینکلن در خانواده‌ای تهی‌دست در یک کلبه چوبی واق...
دسته بندی های کتاب سخنرانی آبراهام لینکلن