کتاب پدیدارشناسی و علوم انسانی

The Primacy of Perception
کد کتاب : 90743
مترجم :
شابک : 978-6227178319
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 110
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1964
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پدیدارشناسی و علوم انسانی اثر موریس مرلو پونتی

کتاب «پدیدارشناسی و علوم انسانی» تعدادی از مطالعات مهم موریس مرلوپونتی را گرد هم می آورد که از سال 1947 تا 1961 در نشریات مختلف منتشر شده اند. عنوان مقاله، که در اصل ارائه ای از تز زیربنایی پدیدارشناسی ادراک او است، با دو مورد دنبال می شود. دوره هایی که توسط مرلوپونتی در سوربن در مورد روانشناسی پدیدارشناسی ارائه شده است. و فصل‌های پایانی کاربردهای ایده‌های مرلوپونتی را در حوزه‌های هنر، فلسفه تاریخ و سیاست ارائه می‌کند. در مجموع، مطالعات این مجلد مقدمه‌ای نظام‌مند به موضوعات اصلی فلسفه مرلوپونتی ارائه می‌کند.
ما هرگز از زندگی در دنیای ادراک دست نمی کشیم، اما در تفکر انتقادی از آن فراتر می رویم - تقریبا تا جایی که سهم ادراک در ایده خود از حقیقت را فراموش می کنیم. زیرا تفکر انتقادی تنها با گزاره های خالی روبرو می شود که آنها را مورد بحث قرار می دهد. اندیشه انتقادی از شواهد ساده لوحانه اشیاء جدا شده است و وقتی تأیید می کند به این دلیل است که دیگر وسیله ای برای انکار پیدا نمی کند.

کتاب پدیدارشناسی و علوم انسانی

موریس مرلو پونتی
موریس مرلو-پونتی (به فرانسوی: Maurice Merleau-Ponty) (۱۴ مارس ۱۹۰۸–۳ مه ۱۹۶۱) از مطرح‌ترین پدیدارشناسان قرن بیستم بود. او از پژوهش‌های هوسرل فراتر رفت و نشان داد که دوگانگی سوژه و ابژه در کار نیست. شاخهٔ اصلی کار او، پدیدارشناسی ادراک، یکی از ۳ سنت مهم در پدیدارشناسی محسوب می‌شود.
نکوداشت های کتاب پدیدارشناسی و علوم انسانی
ranges all the way from questions of epistemology, methodology, and phenomenological psychology to matters of art, history, and politics.
از پرسش های معرفت شناسی، روش شناسی، و روان شناسی پدیدارشناختی تا موضوعات هنر، تاریخ و سیاست را دربرمی گیرد.
Philosophy and Phenomenological Research

قسمت هایی از کتاب پدیدارشناسی و علوم انسانی (لذت متن)