کتاب ساختن دولت

State-building
حکومت و نظم جهانی در قرن 21
کد کتاب : 93592
مترجم :
شابک : 978-6222463694
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ساختن دولت اثر فرانسیس فوکویاما

فرانسیس فوکویاما «پایان تاریخ» را با برتری دموکراسی لیبرال و سرمایه داری جهانی پیش بینی کرد. بنابراین موضوع آخرین کتاب او شگفت‌انگیز است: ساختن دولت‌های ملی جدید. فوکویاما استدلال می‌کند که پایان تاریخ هرگز یک رویه خودکار نبود، و سیاست خوب اداره شده همیشه پیش‌شرط ضروری آن بوده است. او معتقد است: "دولت های ضعیف یا شکست خورده منشأ بسیاری از جدی ترین مشکلات جهان هستند." او آنچه را که ما می دانیم - و اغلب نمی دانیم - در مورد چگونگی انتقال موسسات عمومی فعال به کشورهای در حال توسعه به روش هایی که منافع دائمی برای شهروندان کشورهای مربوطه به جا بگذارد را دنبال می کند. اینها درس های مهمی هستند، به خصوص که ایالات متحده با مسئولیت های خود در افغانستان، عراق و فراتر از آن دست و پنجه نرم می کند.
فوکویاما دولت سازی را با شرح اهمیت گسترده "دولت" آغاز می کند. او این تصور را رد می کند که می تواند علم مدیریت دولتی وجود داشته باشد، و علل ضعف دولت معاصر را مورد بحث قرار می دهد. او کتاب را با بحث در مورد پیامدهای دولت‌های ضعیف برای نظم بین‌المللی، و زمینه‌هایی که جامعه بین‌المللی ممکن است به طور مشروع برای حمایت از آنها مداخله کند، به پایان می‌رساند.

کتاب ساختن دولت

فرانسیس فوکویاما
فرانسیس فوکویاما، زاده ی 27 اکتبر 1952، متخصص اقتصاد سیاسی و فیلسوفی آمریکایی است. فوکویاما در شیکاگو به دنیا آمد. او مدرک لیسانس خود را در رشته ی هنر از دانشگاه کورنل دریافت کرد و سپس در رشته ی فلسفه ی سیاسی ادامه ی تحصیل داد و مدرک دکترای خود در این رشته را از دانشگاه هاروارد گرفت. فوکویاما در حال حاضر، استاد و رئیس گروه توسعه ی اقتصادی بین المللی دانشگاه جانز هاپکینز در شهر واشنگتن دی. سی. است.
نکوداشت های کتاب ساختن دولت
Fukuyama asserts that the lack of 'organizational tradition' in 'failed or weak' nations such as Afghanistan and Haiti represents the greatest threat to an orderly world.
فوکویاما تأکید می کند که فقدان «سنت سازمانی» در کشورهای «شکست خورده یا ضعیف» مانند افغانستان و هائیتی، بزرگترین تهدید برای یک جهان منظم است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Fukuyama is a wonderful synthesizer of grand subjects, an adventurer who doesn't mind summing up the history of development theory in one chapter and the history of organizational theory in the next.
فوکویاما یک سینتی سایزر فوق العاده از موضوعات بزرگ است، یک ماجراجو که بدش نمی آید تاریخچه نظریه توسعه را در یک فصل و تاریخچه نظریه سازمانی را در فصل بعدی خلاصه کند.
Washington Post Book World Washington Post Book World

قسمت هایی از کتاب ساختن دولت (لذت متن)