کتاب سه گانه:درخت زیبای من،خورشید را بیدار کنیم،روزیتا قایق من

Triple
کد کتاب : 93657
مترجم :
شابک : 978-6226467612
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 616
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1962_1974
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سه گانه:درخت زیبای من،خورشید را بیدار کنیم،روزیتا قایق من اثر خوزه مارودو واسکونسلوس

«درخت زیبای من» نوشته‌ی ژوزه مائورو ده واسکونسلوس(۱۹۸۴-۱۹۲۰) نویسنده دورگه سرخپوست-پرتغالی است. زه‌زه (‌همان ژوزه که درگفتار شکسته شده) شخصیت اصلی داستان، کودکی است بسیار باهوش، احساساتی، خلاق، اما دردسرساز و خرابکار. زه‌زه که به خاطر شیطنت‌ها و خرابکاری‌هایش مرتب تنبیه می‌شود و کتک می‌خورد، اغلب به دنیای خیال پناه می‌برد و به کمک هوش بسیار و ذهن خلاقش دنیایی تخیلی پر از شادی وهیجان می‌سازد و آن را با دوستی خیالی یعنی درخت پرتقالی که به حرف‌هایش گوش می‌دهد، درمیان می‌گذارد. زه‌زه بخشی از دنیای کودکانه‌ای را بازنمایی می‌کند که چندان برای بزرگ‌ترها قابل درک نیست و اغلب برخورد اشتباه با این خطاهای کودکانه، باعث تجدید بدرفتاری‌ها یا سرخوردگی در کودک می‌شود. اما وقتی زه‌زه مورد توجه و محبت معلم مدرسه‌اش یا دوست پرتغالی‌ قرار می‌گیرد رفتاری کاملا متفاوت و تحسین برانگیز دارد. «درخت زیبای من» هرچند درباره سنین کودکی نوشته شده و مخاطب آن کودکان و نوجوانان هستند، اما برای بزرگسالان، به ویژه والدین، از آن رو جذاب است که آن‌ها را با دنیای تخیلات و نیازهای عاطفی کودکان بیش از پیش آشنا می‌کند.
خورشید را بیدار کنیم ادامه ی درخت زیبای من است. ماجرای زه‌زه کوچک را از ده تا پانزده‌سالگی پیش می‌گیریم. زه‌زه که حالا از زندگی آزادانه‌اش در خیابان‌های بانگو و خانواده‌اش دور شده دچار اندوه و افسردگی است و همه‌ی روزش را دور از شیطنت‌های کودکانه با درس خواندن و تمرین پیانو می‌گذراند. از تمام دنیای کودکانه‌اش دور شده مگر قدرت تخیل فوق‌العاده‌اش. اما زه‌زه سرانجام به کمک همین تخیل خورشید امیدواری را در دلش روشن می‌کند. زه‌زه که نمی‌تواند با پدرخوانده‌اش ارتباط برقرا کند با کمک دوستان خیالی‌شا زشد می‌کند.

کتاب سه گانه:درخت زیبای من،خورشید را بیدار کنیم،روزیتا قایق من

خوزه مارودو واسکونسلوس
ژوزه مائورو ده واسکونسلوس در ۲۶ فوریه سال ۱۹۲۰ در بانگو از توابع ریودوژانیرو برزیل به دنیا آمد. او دورگه پرتغالی- سرخپوست بود. ژوزه به سبب فقر شدید خانواده، خانه را در کودکی ترک کرد تا نزد اقوامش در ناتال زندگی کند. از ۱۰ تا ۱۵ سالگی در دبیرستان درس خواند و پس از دوران مدرسه مشاغل متعددی را تجربه کرد؛ از مربیگری کشتی گرفته تا ماهیگیری.واسکونسلوس ذاتا داستانگو بود. حافظه قدرتمند و تخیل گسترده در نهایت او را به سوی نویسندگی سوق داد.
دسته بندی های کتاب سه گانه:درخت زیبای من،خورشید را بیدار کنیم،روزیتا قایق من