کتاب دیباچه ای بر مهندسی

Engineering
کد کتاب : 93678
مترجم : سیدرضا حسینی تهرانی

شابک : 978-6001175022
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دیباچه ای بر مهندسی اثر ناتاشا مک کارتی

کتاب پیش رو تاریخچه کوتاهی است از تلاش مهندسانی که برای آسایش بیشتر زندگی نوع بشر تلاش کرده‌اند، آنها که ساختمان‌های مقاوم‌تری برای مردم ساخته‌اند، راه‌های بیشتری برای آسانی مسافرت ساخته‌اند، ماشین‌های خطوط تولید انبوه را طراحی کرده‌اند تا تولید کالاها به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر شود و مردم بیشتری بدانها دست یابند، سامانه‌های الکترونیکی و مخابراتی را توسعه داده‌اند تا جهانیان آسان‌تر از حال‌وروز و دانش یکدیگر باخبر شوند، غذاهای سالم و غنی شده برای نوع بشر تأمین کرده‌اند و مواد مصنوعی فراوانی را برای رفاه بیشتر انسان‌ها در زندگی تکامل بخشیده‌اند. آنها که هزاران ابزار پزشکی برای جراحان ساخته‌اند تا بتوانند عمل‌های پیچیده‌تری را انجام دهند و بیماران افقی بیشتری عمودی به خانه بازگردند!
برخلاف نویسندگان یا حتی برخی دانشمندان، مهندسان نه‌تنها بر جهان به شکلی که هست متمرکز می‌شوند، بلکه به فکر چگونگی بهبود آن هم هستند. مهندسان در فکر ساختن محصولاتی هستند که نقش باارزشی در زندگی مردم داشته باشند. تمام لذت مهندسی هنگامی رخ می‌دهد که با چالشی جدید روبرو باشیم که باید برایش راه‌حلی بیابیم. به گفتار دیگر، هر چه دشواری بزرگ‌تری در برابر مهندسان چهره نماید، امید به دریافت پاداش بزرگ‌تری هم پس از یافتن راه‌حل آن در انتظار آنهاست.

کتاب دیباچه ای بر مهندسی

ناتاشا مک کارتی
ناتاشا مک کارتی مشاور سیاست در آکادمی سلطنتی مهندسی بریتانیا و عضو گروه برنامه ریزی برای کارگاه بین المللی فلسفه و مهندسی است.