کتاب قرب نوافل _ جلد دوم

Ghorb Navafel
مجموعه ارزنده و کاربردی عبادات و مراقبات روزانه، اسرار و تعقیبات نمازها و نوافل، نماز شب
کد کتاب : 93891
شابک : 978-6002702609
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 429
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب قرب نوافل _ جلد دوم اثر زهرا پاشنگ

کتاب دو جلدی “قرب نوافل”، براساس حدیث قدسی معروف و عرفانی قرب نوافل نگارش شده است که خداوند تعالی و تبارک در معراج خطاب به پیامبر (ص) فرموده است و در آن از جایگاه مومن نزد خدا و تقرّب انسان به خدا به وسیله انجام دادن فرایض (واجبات) و نوافل (مستحبات) سخن به میان آمده است. بعد از انجام واجبات الهی، عبادتهای مستحبی نقش مهمّی در سرعت و اوج بخشیدن به تکامل انسان دارند.
در جلد یک این کتاب به بیان اصول کلّی عرفان عملی، نحوه مراقبه و محاسبه نفس و مراحل ترک گام به گام گناهان و نفس امّاره پرداخته و عصاره دستورات عمومی سیر و سلوک و عرفان عملی و ناب اسلامی از اساتید برجسته اخلاق و سیر و سلوک، مراقبات و اعمال و وظایف عبادی مهم ماههای سال و عید نوروز بیان شده است.
جلد دوم کتاب مجموعه ارزنده و کاربردی عبادات و مراقبات روزانه، اسرار و تعقیبات نمازها و نوافل، نماز شب: نوع مختصر و نوع مفصل، اعمال، نمازها، زیارات و تسبیحات روزهای هفته، آداب خواب، خروج از منزل، سفر، خوردن و آشامیدن، پوشیدن، استحمام، نوره، دستشویی، عطسه، حجامت، نقش نگین ها و ازدواج با هدف تربیت فرزند صالح می باشد.
یکی از ویژگیهای مهم این کتاب عرضه بعدی از ابعاد گسترده و ژرف عرفان عملی اسلامی به زبان روز و قابل درک و اجرا برای عموم مردم است که با استناد به منابع معتبر، برنامه ریزی منظمی برای داشتن زندگی عارفانه و پاک و اوج گرفتن در وادی قرب و محبوب شدن نزد خدای سبحان ارائه داده است. تکمیل این برنامه عبادی کاربردی در جلد دوم نگارش شده است.

کتاب قرب نوافل _ جلد دوم

دسته بندی های کتاب قرب نوافل _ جلد دوم