کتاب قوس زندگی منصور حلاج

The passion of Al -Hallaj :‭‮‭‬‭ mystic and martyr of Islam
کد کتاب : 94554
مترجم :
شابک : 978-964382940
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 102
سال انتشار شمسی : 1385
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب قوس زندگی منصور حلاج اثر لویی ماسینیون

اینک بر اساس آنچه گفته شد به بررسی شرح حال منصور حلاج می پردازیم. از زمان زندگی وی بیش از هزار سال می گذرد . حلاج در قرنی زندگی می کرده است که مستشرقین آن را نهضت اسلام نامیده اند ، یعنی زمان شکوهمندی خلافت بغداد . از آن زمان تاکنون، پرتو مسقط هندسی (پرژکسیون) با نقاط مشخص و موثر زندگی وی در اسلام آشکار است .
حسین بن منصور حلاج در حدود سال 264 هجری (857 م) تولد یافته، تاسال 309 هجری (922 م) زیسته است. مولدش قریۀ طور است و آن دهکده ای بوده در گوشه شمال شرق شهر بیضاء در هفت فرسنگی شیراز . در بیضاء، نفوذ عربیت خیلی مشهود بوده (سیبویه که یکی از نحویان بزرگ زبان عربی است ، در آنجا به دنیا آمده است ).

کتاب قوس زندگی منصور حلاج

لویی ماسینیون
لویی ماسینیون (۲۵ ژوئیه ۱۸۸۳ - ۳۱ اکتبر ۱۹۶۲) شرق‌شناس و اسلام‌شناس فرانسوی و محقق تاریخ آن بود. با وجود این‌که کاتولیک‌مذهب بود، سعی کرد اسلام را به‌خوبی بشناسد، و به‌این‌ترتیب تأثیر عمیقی بر نگاه غرب بر اسلام گذاشت. او در نوشته‌هایش نقل میکند که در قضیهٔ استقلال الجزایر، بخاطر آنچه او «حمایت از جنبش آزادی بخش الجزائر» مینامد، دستگیر شده و مدتی را در زندان گذرانده است. هم‌چنین وی ازجمله استادان علی شریعتی در دانشگاه سوربن پاریس بود که ...