کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت، پیاده سازی شده با پایتون

Computer basics and programming
پیاده سازی شده با پایتون
کد کتاب : 95269
شابک : 978-6227393309
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 246
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت، پیاده سازی شده با پایتون اثر رمضان عباس نژادورزی

الگوریتم، شالوده و بنیان اصلی حل یک مسئله است. طراحی یک الگوریتم مناسب برای حل مسائل، نقش بسزایی در نوشتن کد برنامه‌نویسی آن دارد. اگر بخواهیم معنی الگوریتم را در زمینه‌ی ریاضیات و علوم رایانه بررسی کنیم، می‌توان گفت الگوریتم‌ها مجموعه‌ی فرایندهایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توان بسیاری از مسائل برنامه‌نویسی را به‌راحتی حل کرد. به‌عنوان‌مثال، الگوریتم یک موتور جستجو را در نظر بگیرید. الگوریتم موتور جستجو گوگل به‌طور ساده این‌گونه است که عبارت تایپ‌شده شما را دریافت کرده و آن را در پایگاه داده‌های خود جست‌وجو می‌کند. سپس صفحات وب مربوطه را پیدا کرده و به شما نشان می‌دهد. این روند کلی از ایجاد سوال تا رسیدن به پاسخ، یک الگوریتم محسوب می‌شود. استفاده از الگوریتم‌ها در کاهش هزینه‌های مالی و زمانی یک پروژه اهمیت زیادی دارد. الگوریتم‌ها با انجام سلسله اقدامات مشخصی و در ازای گرفتن ورودی تعریف‌شده، نتیجه‌ای مطابق انتظار به ما خواهند داد.
زبان برنامه‌نویسی پایتون که اولین بار در اواخر دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی معرفی شد، امروزه یکی از پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که در زمینه‌های مختلف محاسباتی و کاربردی اعم از طراحی برنامه‌های کاربردی، انجام محاسبات علمی، هوش مصنوعی، طراحی وب و غیره مورد استفاده برنامه‌نویسان در سرتاسر جهان قرار می‌گیرد.
کتاب «مبانی کامپیوتر و برنامه‌سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت پیاده‌ سازی شده با پایتون» نوشته‌ی رمضان عباس نژادورزی، علی جهانیان بهنمیری و نسترن شعیبی شما را با الگوریتم و برنامه‌نویسی پایتون آشنا کرده و به مباحثی چون فلوچارت، ساختار تصمیم و تکرار، الگوریتم‌های فرعی و توابع و غیره می‌پردازد. این کتاب توسط انتشارات فناوری نوین به چاپ رسیده و به دانشجویان مهندسی کامپیوتر و علاقه‌مندان به زبان برنامه‌نویسی پایتون توصیه می‌شود.

کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت، پیاده سازی شده با پایتون

دسته بندی های کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت، پیاده سازی شده با پایتون