کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی - جلد اول

Calculus: A Complete Course
کد کتاب : 96339
مترجم :
شابک : 978-9647982528
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 510
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی - جلد اول اثر آر ای آدامز

در نگارش این کتاب سعی بر آن است که مطالب به گونه ای سازمان یابند که مطالعه آن حتی الامکان ساده باشد، اما مشکلات واقعی کتاب پنهان نشده اند. این کتاب برای درس های عمومی حساب دیفرانسیل و انتگرال به ویژه برای دانشجویان علوم و مهندسی، تدوین شده است. درک اغلب مطالب، تنها نیاز به زمینه قابل قبولی در جبر و هندسه تحلیلی مقدماتی دارند. حل تمرین بهترین راه حل برای درک عمیق حساب دیفرانسیل و انتگرال است. به همین منظور تمرینات متعددی در این کتاب گنجانده شده است که درجه سختی آنها بسیار متفاوت است.
وقتی کتابی به ویرایش پنجم می رسد، امید می رود مولف به مطالب درستی دست یافته باشد. در این ویرایش تغییرات کمی در مطالب و ترتیب آنها داده شده است. سعی نویسنده کتاب بر آن بوده تا این ویرایش از ویرایش های قبلی کوتاهتر باشد. محاسبات با دستگاه جبری کامپیوتری، ارتباط نزدیک حساب دیفرانسیل و بحث کامل اثر کوریولیس از جمله مباحث ویرایش شده در این ویرایش از کتاب هستند.

کتاب حاضر در دو جلد، شانزده فصل و پنج ضمیمه تنظیم شده است. هشت فصل جلد اول در برگیرنده عناوین ذیل است: مقدمات، مشتق گیری، تابع های متعالی، چند کاربرد از مشتق ها، انتگرال گیری، روش های انتگرال گیری، کاربردهای انتگرال گیری، مخروطی ها منحنی های پارامتری و منحنی های قطبی. جلد دوم کتاب نیز شامل هشت فصل از فصل نهم تا شانزدهم در برگیرنده موارد ذیل است: دنباله ها سری ها و سری های توانی، بردارها و هندسه مختصات در فضای سه بعدی، توابع برداری و منحن یها، مشتق گیری جزئی، کاربردهای مشتقات جزئی، انتگرال گیری چند گانه، میدان های بردار، حساب برداری. همچنین پاسخ تمرینهای فرد ، واژه نامه ها ، فهرست راهنما و فرمولها، قاعده ها و اتحادها نیز در پایان کتاب آورده شده است.

کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی - جلد اول

دسته بندی های کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی - جلد اول