کتاب معجزه بازی

The miracle of the game
فرزندپروری مبتنی بر تئوری انتخاب در بستر بازی
کد کتاب : 96399
شابک : 978-6227939194
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 228
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب معجزه بازی اثر محمدحسن نادری

بازی صرفا فعالیتی برای وقت گذرانی و لذت نیست. بلکه بازی می تواند تسهیل گر رشد شناختی،هیجانی و رفتاری باشد. بازی معمولا خودانگیخته و لذت بخش است و آزادانه انتخاب می شود. در هر دوره سنی مخصوصا در دوران کودکی و نوجوانی بازی می تواند به رشد مهارت های اجتماعی و بین فردی نیز کمک کند.
در بخشی از این کتاب آمده است:
" خواندن این کتاب یک نیاز اساسی نیست اما روشی برای برآورده کردن یک یا چند نیاز اساسی است طبق گفته دکتر ویلیام خالق تئوری انتخاب همه ما این پنج نیاز اساسی را داریم و در طول زندگی به وسیله تجر هایی را یاد میگیریم که بتوانیم این نیازها را ارضا کنیم به همین دلیل هر یک از ما برای ارضای نیازهای مان روشهای زیادی داریم این روشها همان خواسته های ما - یعنی تصاویر موجود در دنیای مطلوب ما هستند.
هر خواسته ای که داریم قطعا برای ارضای یکی از نیازهای ما است و این را در ذهن ما معمولا به شکل تصاویر ذخیره میشوند ما با این تصاویر زاده نمیشویم. بلکه با نیازهایمان به دنیا میآییم و سپس در طی رشد و تحول و از طریق تجربه متوجه میشویم که چه کسانی چه چیزهایی و چه رفتارهایی به ارضای نیازهای ما کمک میکنند آنگاه آن افراد رفتارها و چیزها را در حافظه مان به شکل تصاویر ذخیره میکنیم و به این ترتیب مجموعه ای از تصاویر شبیه به آلبوم عکس در ذهنمان شکل می گیرد که دکتر گلسر آن را دنیای مطلوب مینامد. میتوان گفت که تصاویر دنیای مطلوب، فرمانده ذهنی افراد هستند زیرا افراد در طول عمرشان تلاش میکنند به آن تصاویر نزدیک شوند و آنها را به دست بیاورند تا از آن طریق نیازهای اساسی شان را ارضا کنند."

کتاب معجزه بازی