کتاب فرهنگ دولتمدار

culture
کد کتاب : 97655
شابک : 978-6002537867
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ دولتمدار اثر جلال ستاری

جلال ستاری در کتاب «فرهنگ دولتمدار» بحث درباب رابطۀ فرهنگ و دولت و نقش دولت در امور فرهنگی در طول تاریخ را با ارائۀ گزارشی از سیاست‌های خواجه نظام‌الملک در ادارۀ حکومت سلجوقیان و رویکردهای سیاسی و فرهنگی و عقیدتی او آغاز می‌کند و ضمن تأکید بر دستاوردهای مثبت خواجه نظام‌الملک، از تأثیرات منفی و مخرب سیاست‌های فرهنگی او نیز سخن می‌گوید.
کتاب «فرهنگ دولتمدار» اطلاعاتی ارزنده را دربارۀ رابطۀ فرهنگ و دولت در تاریخ گذشتۀ ایران و شیوۀ زمامداری خواجه نظام‌الملک و رابطۀ پرکش‌وقوس او با ملکشاه سلجوقی و سیاست‌های فرهنگی این وزیر مقتدر عصر سلجوقیان، در یک‌ جا گردآوری و فشرده کرده و به خواننده ارائه می‌دهد و از این لحاظ می‌تواند فتح بابی باشد برای مطالعات بیشتر در این زمینه.
در کتاب «فرهنگ دولتمدار» همچنین چشم‌اندازی تاریخی از مداخلۀ دولت در فرهنگ و رابطۀ فرهنگ و دولت در ایران ارائه شده است و نتایج مداخلۀ دولت در امور فرهنگی و آمدن فرهنگ در زیر چتر دولت، از خلال این چشم‌انداز تاریخی، نشان داده شده و دستمایۀ تأملی نقادانه و محققانه قرار گرفته است.

کتاب فرهنگ دولتمدار

جلال ستاری
جلال ستاری (زاده ۱۳۱۰ رشت) محقق، اسطوره‌شناس و اندیشمند ایرانی است. او در سوئیس تحصیل کرد و دکترا گرفت. یکی از استادان معروف او ژان پیاژه بود. او به مانند کارل گوستاو یونگ سوئیسی در رشته روانشناسی تحصیل کرد و مانند او دغدغه‌ای فراتر از روانشناسی فردی داشت و تمرکز خود را بر روانشناسی جمعی و شناخت تأثیر مثبت یا منفی کهن الگوها و اسطوره‌ها و افسانه‌ها در ناخودآگاه جمعی معطوف کرد.ستاری بالغ بر ۹۰ جلد کتاب در زمینه‌های افسانه‌شناسی، ادبیات نمایشی و نقد فرهنگی در طی بی...