سید فلاش من

سید فلاش من

آلبرت سیدنی فلاش من (16 مارس 1920 - 17 مارس 2010) یا سید فلاش من نویسنده آمریکایی با تبار اوکراینی بود که روی کتاب های کودکان، فیلمنامه ها، رمان های بزرگسالان و کتاب های غیر داستانی درباره جادوی صحنه کار می کرد. آثار او برای کودکان به دلیل طنز، تصاویر، نقشه کشی زست و کاوش در مسیرهای تاریخ آمریکا شناخته شده است. وی در سال 1987 برای جایزه کتاب Whipping Boy و جایزه کتاب Boston Globe-Horn در سال 1979 برای Humbug Mountain موفق به کسب مدال Newbery شد. به دلیل مشاغل حرفه ای خود به عنوان نویسنده کودک، نامزد جایزه بین المللی هانس کریستین اندرسن در سال 1994 شد. در سال 2003، انجمن نویسندگان کتاب و تصویرگران کتاب کودکان به افتخار او جایزه Sid Fleischman Humor را افتتاح کردند و او را به مقام اول تبدیل کرد. گیرنده این جایزه سالانه نویسنده داستان های طنز را برای کودکان یا بزرگسالان می باشد.

کتاب های سید فلاش من

کوهستان شارلاتان


کتک خور سلطنتی


مسافری با پاپوش های جهنمی


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟

مدال نیوبری، نشان افتخار ادبیات کودک

این مدال توسط «انجمن خدمات کتابخانه ای برای کودکان» که بخشی از «انجمن کتابخانه های آمریکا» است به نویسنده ی خوش ایده ی سال گذشته اعطا می شود