رابرت مانش

رابرت مانش

رابرت نورمن مانش (Robert Norman Munsch‎)؛ (متولد ۱۱ ژوئن ۱۹۴۵) نویسنده ادبیات کودک آمریکایی متولد کانادا می باشد. رابرت مانش در پیتسبورگ پنسیلوانیا متولد شد. او از دانشگاه فوردهام در سال ۱۹۶۹ با مدرک لیسانس فارغ‌التحصیل شد. در سال ۱۹۷۱ در رشته تاریخ از دانشگاه بوستون با مدرک فوق لیسانس در رشته انسان‌شناسی فارغ‌التحصیل شد.
او درس خواند تا کشیش شود اما بعدها تصمیم گرفت که به ادبیات کودک بپردازد و در یتیم خانه و مهد کودک کار کند. در سال ۱۹۷۳ توانست در رشته ادبیات کودک از دانشگاه تافتس با مدرک فوق لیسانس فارغ‌التحصیل شود. او در سال ۱۹۷۵ به کانادا نقل مکان کرد و به کار در مهد کودک در دانشگاه گوئلف مشغول شد. وی همچنین در این دانشگاه در کالج مطالعات خانواده به عنوان استادیار مشغول به فعالیت شد. در دانشگاه گوئلف، او تشویق شد تا داستانهایی که برای کودکان گفته بود را به چاپ برساند.
یکی از معروفترین کتابهای مانش، «تا ابد دوستت دارم» نام دارد که در سال ۲۰۰۱ در نشریه هفتگی ناشران به عنوان چهارمین کتاب پرفروش تاریخ در زمینه کودک با ۶٫۹۷۰٫۰۰۰ نسخه (۱٫۰۴۹٫۰۰۰ نسخه نفیس شامل آن نمی‌شود) شناخته شده‌است. از آن زمان تا کنون بیشتر از ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ از این کتاب فروش رفته که در برنامه تلویزیونی دوستان و برنامه اپرا وینفری به نام Late night) ,(with david letterman از این کتاب به عنوان کتاب مورد علاقه اش نام برده‌است.

کتاب های رابرت مانش

روز ماهیگیری


مجموعه داستانهای کودکان


روز اسباب کشی


جوراب های بوگندو


بیشتر بخوانید

چگونگی خلق «شخصیت های کودک» در داستان ها

در این مطلب می خواهیم درباره ی چگونگی به تصویر کشیدن «شخصیت های کودک» در داستان ها صحبت کنیم و درک بهتری را از ویژگی های آن ها به دست آوریم.