مجید عباسی

مجید عباسی

مجید عباسی (متولد سال ۱۳۴۴) طراح گرافیک و مدیر هنری معاصر ایرانی است.
فعالیت‌های او بر طراحی گرافیک از جمله طراحی هویت سازمانی، بسته‌بندی، پوستر، کتاب و کمپین‌های تجاری متمرکز است. در سال ۱۳۶۸ شرکت گرافیک دید را با همکاری یکی از دوستانش در تهران بنیاد نهاد و به فعالیت حرفه‌ای در زمینه‌های متنوعی پرداخت.
وی به همراه چهار تن از هم‌نسلانش (رضا عابدینی، بیژن صیفوری، ساعد مشکی و علی‌رضا مصطفی‌زاده) گروه رنگ پنجم را در سال ۱۳۸۱ تأسیس کردند. همکاری این گروه که به منظور ارایۀ آثار و دیدگاه‌ها در فضای طراحی گرافیک معاصر ایران از یک سو و برقراری ارتباط با طراحان هم‌نسل خود در جهان از سوی دیگر بود، تا سال ۱۳۸۷ ادامه یافت.
این عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، از سال ۱۳۸۱ به دعوت مرتضی ممیز به تدریس پاره‌وقت در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران پرداخت و در پی آن در دانشگاه هنر، دانشگاه سوره و مدرسه ویـژه نیز به این فعالیت ادامه داد.
او نمایشگاه‌های متعددی را برگزار کرده و آثارش که اغلب با تأکیدی از تایپ و به‌خصوص نوشتار فارسی همراه هستند در نشریات و کتاب‌های بین‌المللی در نیویورک، پاریس، میلان، مونیخ، مسکو و غیره به چاپ رسیده‌اند و همچنین در مجموعه‌ها، موزه‌ها و گالری‌های داخل و خارج از کشور از جمله آلمان، لهستان، جمهوری چک، ژاپن، پاریس، بلژیک، چین، ایتالیا، اسلواکی و غیره به نمایش درآمده‌اند.
مجید عباسی عضو مؤسس و هیئت تحریریه مجله طراحی گرافیک نشان (مجله) از سال ۱۳۸۳ تا کنون است. او از سال ۱۳۸۸ عضو انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک است؛ و در حال حاضر در استودیو دیزاین عباسی به طراحی گرافیک و مدیریت هنری پروژه‌های سازمان‌ها، کسب‌وکارها، برندها و خدمات مشغول است.

کتاب های مجید عباسی

برونو مونگوتزی


اعلان هایی از تهران