الیزابت جورج

الیزابت جورج

سوزان الیزابت جرج (Elizabeth George) نویسندهٔ نامداری است که در ۲۶ فوریهٔ سال ۱۹۴۹ در اوهایوی آمریکا به دنیا آمد. و زمانی که هجده‌ماهه شد به سان فرانسیسکو، کالیفرنیا نقل مکان کرد. الیزابت جرج در رشتهٔ ادبیات انگلیسی تحصیل کرد و سپس کار خود را با تدریس در مدرسهٔ دولتی در مقطع دبیرستان شروع کرد و همزمان در رشتهٔ روانشناسی ادامه تحصیل داد. سپس با انتشار نخستین کتابش، پس از سیزده سال تدریس را رها می‌کند و به نویسندگی می‌پردازد.
از همان نخستین کتابش، یعنی رهایی بزرگ، که در سال ۱۹۸۸ نوشته شد درو کردن جایزه‌های مختلف را آغاز کرد، از جمله جایزهٔ بهترین نخستین کتاب کریستی را، و تا به آنجا رسید که بی‌بی‌سی تصمیم به ساختن مجموعه‌ای کاراگاهی از روی داستان‌های او به نام رازهای کاراگاه لینلی گرفت. این داستان‌ها که تعدادشان یازده تا می‌شود همه به هنرنمایی کاراگاهی به نام لینلی حل می‌شوند.
الیزابت جرج بخاطر چهارده داستان و دو مجموعه داستانش به عنوان پرفروش‌ترین نویسندهٔ نیویورک تایمز دست یافته. وی همچنان مشغول نوشتن است و همین امسال(۲۰۱۰)آخرین کتابش، این لاشهٔ مرگ، توسط انتشارات هارپر کالینز به چاپ رسید.

کتاب های الیزابت جورج

وحشت مدام


بیشتر بخوانید

لذت کشف حقیقت در داستان های جنایی

داستان های جنایی، یکی از قواعد اساسی قصه گویی را به آشکارترین شکل نشان می دهند: «علت و معلول»