استاد سید علی موسوی

استاد سید علی موسوی

استاد دکتر سید علی موسوی فرزند سید حسین موسوی نور وجودش در صبح شهود 7 دی ماه 1307 هجری شمسی در محله‌ای به نام بـُرناباد در نزدیکی شهرستان بردسکن لمعان نمود. 

آنچه از سیر زندگی ایشان بالکنایه و استعاره در ایام دروس استفاده شده، شخص ایشان از دوران صغر سن، شیفته‌ی لباس روحانیت و کسب علم و معرفت بودند.
• از 5 سالگی به مکتب رفته و پس از 6 ماه یک دوره تلاوت کلام الله مجید را بخوبی فراگرفتند و سپس در ابتدا کتابهایی به نام صد کلمه در شرح عروسی حضرت زهرا(سلام الله علیها)،  طوفان البکاء در مرثیه‌ی امام حسین (ع) و نیز کتاب ترسـّل را که مقدمه برای طلبه‌ها بود، آموختند.
• در سن 6 سالگی فراگیری جامع المقدمات و شرح امثله را خدمت پدر آغاز نمودند  و در اولین مرحله‌ی ورود به دوران درسی برای زیارت امامزاده حمزه و سید مرتضی به شهرستان کاشمر شدند

 مقدمات دروس عربی را خدمت عالمی زاهد، مرحوم آقای فاضل مغانی و مقدمات فقه خدمت شخصیت روحانی آن روز " آقای نور" و شمسیه و منطق را در حضور بزرگواری به نام " آقای اشراق" ؛ لمعتین و معالم و قوانین و تفسیر صافی (که شروعش همه روزه بعد از نماز صبح بود) در خدمت مدرّسی والا و زاهد که در حقیقت از اوتاد زمان بودند، مرحوم شادروان "شیخ محمد حسن مدرس" فراگرفتند.

کتاب های استاد سید علی موسوی