کتاب نفس قدسی الهی (1)

lectures on the divine soul
جلد اول - تحقیقات و تدریسات جلد هشتم اسفار ملاصدرا
کد کتاب : 24272
شابک : 978-6009558933
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نفس قدسی الهی (1) اثر استاد سید علی موسوی

شامل مباحثی در شناخت و ادراک اشراق نفس و بحث در این که آیا کسی قادر است در آغازین نفس سـخن بگوید؟ عـــــبارتی که بـدین منــــظور مورد تحقیق قـرار می گیرد این است:
«السفر الرابع فی علم النفس من مبدأ تکونها...» و در پی آن اقوال مختلف از آغازین مبدأ بروز نفس بیان می شود. در ادامه تأکید بر لزوم تطهیر عینیه برای طالب سیر نفس یعنی شرط اول و اذن دخول به حریم نفس قدسی را «لایمسه الا المطهرون» می فرمایند. آنچه در بخش نهایی جلد اول این اثر مورد تحقیق قرار می گیرد نحوة افاضة حق بر نفس قدسی (انتقال فیض از اقدسیت به اشرفیت و از اشرفیت به اخسیت)، همچنین اصل حیات و نفس مورد تحقیق قرار می گیرد و در ادامه راز و ناز نفس و جسم از بعد عرفانی از بیان، محی الدین عربی و سیر عرفانی نفس در بیان سید احمد کربالای و همام یار با وفای علی بن ابیطالب(ع) به زیبایی در کلام معظم له تجسم یافته است.

کتاب نفس قدسی الهی (1)

استاد سید علی موسوی
استاد دکتر سید علی موسوی فرزند سید حسین موسوی نور وجودش در صبح شهود 7 دی ماه 1307 هجری شمسی در محله‌ای به نام بـُرناباد در نزدیکی شهرستان بردسکن لمعان نمود.آنچه از سیر زندگی ایشان بالکنایه و استعاره در ایام دروس استفاده شده، شخص ایشان از دوران صغر سن، شیفته‌ی لباس روحانیت و کسب علم و معرفت بودند.• از 5 سالگی به مکتب رفته و پس از 6 ماه یک دوره تلاوت کلام الله مجید را بخوبی فراگرفتندو سپس در ابتدا کتابهایی به نامصد کلمه در شرح عروسی حضرت زهرا(سلام الله علیها)،طوفان البکاء در مرثی...
دسته بندی های کتاب نفس قدسی الهی (1)
قسمت هایی از کتاب نفس قدسی الهی (1) (لذت متن)
عالم روزی به این نقطه خواهد رسید که اگر بخواهد زنگارهای زشتی و ناراستی را از آینة صافی درون خویش بزداید و گوهر وجودش آرام و قرار گیرد، باید به سیر نفس رود. شناخت نفس موجب می شود انسان رفته رفته دست و پایش را از زشتی ها و ناهنجاری ها کوتاه کند چراکه وقتی انسان بداند در حال خواب یا بیداری، خلوت یا جلوت، در کوی یاران و برزن دشمنان و... توان و قدرت او از فیضی است که اقدسیت اله به اشرفیت نفس می دهد و این فیض از نفس به قلب و از قلب به مغز و سایر اندام می رسد، اگر همة دنیا را هم به او بدهند یک قدم برخلاف برنمی دارد و مژه چشمی برخلاف نمی نگرد؛ چون می داند هر حرکت چشم و استماع گوش و تکلم زبانش اشراقی از اقدس اند که به اشرف آمده اند.