محسن هجری

محسن هجری

محسن هجری نویسنده و روزنامه نگار خرداد سال ۱۳۴۲ در بروجرد به دنیا آمد.
وی از جمله نویسندگان پر کار در حوزه ادبیات کودکان به شمار می رود و حاصل تلاش‌هایش در این زمینه، کارنامه‌ی پُرباری ا‌ست از کتاب‌هایی که برای بچه‌ها و بزرگ‌ترها نوشته است. «آتشی به لطافت بنفشه‌ها»، «آخرین موج»، «ایستاده برخاک»، «یک سبد خاطره»، «طلوع آن ستاره»، «پدر خاک»، «فصل چیدن» و… کتاب‌هایی هستند که برای کودکان و نوجوانان نوشته است؛ هجری علاوه‌ بر نویسندگی در زمینه‌ی نقد و پژوهش نیز فعال است. تحقیق «تبلیغ دینی برای کودکان و نوجوانان» یکی از آثار اوست. هم‌چنین، برای آموزش روش پژوهش علمی به نوجوانان، کتابی با نام «تحقیق چیست؟ محقق کیست؟» تألیف کرده است.
نقد ادبیات کودک و نوجوان، عضویت در تحریریه‌ی کتاب ماه کودک ونوجوان، سردبیری همشهری محله، تدریس ادبیات کودک در مرکز آموزش کانون پرورش کودکان و نوجوانان، دبیری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و… از دیگر فعالیت‌های محسن هجری در زمینه‌ی نویسندگی و روزنامه‌نگاری است.
او درباره آغاز به نوشتنش می گوید: «همه‌چیز از کلاس‌های انشاء شروع شد. یازده، دوازده ساله بودم که انشاء را جدی گرفتم. یک معلم انشاء هم داشتم که خیلی مشوق من بود و راهنمایی‌‌ام می‌کرد. از آن زمان بود که به نوشتن علاقه‌مند شدم و این علاقه تدوام پیدا کرد و در بزرگ‌سالی نیز به سمت روزنامه‌نگاری و بعد نویسندگی گرایش پیدا کردم.»

کتاب های محسن هجری

محمد مصدق


بازیگر پنجم


ستاره های دوست داشتنی


اقلیم هشتم


ستاره های دوست داشتنی


ستاره های دوست داشتنی


ستاره های دوست داشتنی


ستاره های دوست داشتنی


ستاره های دوست داشتنی


چشم عقاب


فصل چیدن