سوسن طاقدیس

سوسن طاقدیس

سوسن طاقدیس (زاده ۱۷ بهمن ۱۳۳۸ در شیراز – درگذشته ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹) نویسنده ایرانی بود. سوسن طاقدیس از کودکی به نویسندگی علاقه داشت. او پیش از آنکه به مدرسه برود یکبار سرگذشت ویکتور هوگو را از رادیو شنیده بود. زندگی ویکتور هوگو توجه طاقدیس را به نویسندگی جلب کرده بود. پس از رفتن به مدرسه و آموختن خواندن و نوشتن، خواندن قصه‌ای در مجله کیهان بچه‌ها بر او تاثیر گذاشت. بیشترین انگیزه او زمانی ایجاد شد که در سن هفت-هشت سالگی، مادرش برای رفتن به سر کار، بچه‌ها را به او می‌سپرد و سوسن برای ساکت کردن بچه‌ها برای آنها قصه می‌گفت.
سوسن طاقدیس نویسندگی را از داستان بی‌پایان نوشته میشائل انده، ارباب حلقه‌ها نوشته جی. آر. آر. تالکین، موش و گربه نوشته عبید زاکانی، خاله سوسکه با بازنویسی بیژن مفید یاد گرفت.
سوسن طاقدیس کار حرفه‌ای خود را در دهه ۱۳۶۰ (خورشیدی) با نوشتن داستان در مجله کیهان بچه‌ها آغاز کرد. نخستین چاپ شده او در این مجله، "بابای من دزد بود" نام داشت. او در اوایل انقلاب ۱۳۵۷ ایران این داستان را برای کیهان بچه‌ها فرستاد و مورد توجه سردبیر وقت قرار گرفت. این موضوع باعث شد به تهران کوچ کند و به داستان‌نویسی در زمینه ادبیات کودک و نوجوانان در این مجله ادامه دهد.

کتاب های سوسن طاقدیس

این طرف ترگل،آن طرف ورگل


داستان های خبیث 1


ترس... ترس... ترس...


قدم یازدهم


یکی بود


یک گربه بود هلپ و تلپ


آمد آمد به دنیا آمد


کیف


تابی بالای یک درخت


کرم من گم شده!


هفت در باز


کاغذ سیاه شب


من چرا این جوری هستم؟


من و غولم و بچه گربه ام


با یک گل بهار نمی شود


توپ سفید خال خالی کجا رفت؟


بزنم یا نزنم؟


منتظر تو بودم


مامان و بابای کوچولو


راستی راستی بخورمت؟


خدایا…خدایا!


هوشی و کشف آتش


بیژن و منیژه


بازی اهریمن


قایم موشک فیلی


فرفری و فرفری و فرفری


چی به چیه؟ کی به کیه؟


Once Upon A Time


انقلاب و لاله ها


چوپان دروغ نگو


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟