مایکل لبوویتس

مایکل لبوویتس

مایکل ای. لبوویتس(نیوارک ، 27 نوامبر 1937) یک اقتصاددان آمریکایی است که در کانادا به دنیا آمد و به خاطر کارش در مورد مارکسیسم معروف شد.
وی در سال 1960 از دانشگاه نیویورک فارغ التحصیل شد و در سال 1964 مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه ویسکانسین دریافت کرد. از سال 1965، وی استاد دانشگاه سایمون فریزر در ونکوور است، و در آنجا دوره های تاریخ اقتصادی، اقتصاد مارکسیست و سیستم های اقتصادی تطبیقی ​​را تدریس می کند. وی در سال 2004 مشاور وزارت اقتصاد اجتماعی ونزوئلا و از سال 2005 تا 2011 مدیر برنامه تحول آفرین و برنامه توسعه انسانی Centro Internacional Miranda ، کاراکاس بود.
مشهورترین کتاب وی فراتر از سرمایه: اقتصاد سیاسی طبقه کارگر در مارکس است. وی در این مقاله با تحلیل انتقادی سرمایه کارل مارکس نتیجه گرفت که طبق برنامه خود نویسنده، بخشی که مربوط به اقتصاد سیاسی کارگران است، وجود ندارد، اقتصاد جدیدی که با اقتصاد سودآوری مواجه است سرمایه، همانطور که مارکس در سال 1864 در "مانیفست افتتاحیه انجمن بین المللی کارگران" تصور کرد. از نظر لبوویتس، ایده تأمین نیازهای خود کارگر برای پیشرفت آنها ضروری است. کتاب های وی به انگلیسی نوشته شده است، به اسپانیایی، ترکی، چینی، هندی و کره ای ترجمه شده است. این جایزه دویچر، به عنوان بهترین کتاب در سنت مارکسیست در جهان انگلیسی زبان، در سال 2004 برنده شد.
وی با نظریه پرداز مارکسیست شیلیایی، مارتا هارنکر ازدواج کرد.

کتاب های مایکل لبوویتس