برت مالکیل

برت مالکیل

برتون گوردون مالکیل (متولد 28 آگوست 1932) اقتصاددان و نویسنده آمریکایی است، مشهورترین کار وی برای کتاب کلاسیک مالی خود A Random Walk Down Wall Street (اولین بار در سال 1973 منتشر شد، در دوازدهمین نسخه از سال 2019). وی طرفدار اصلی فرضیه بازار کارآمد است، که ادعا می کند قیمت دارایی های معامله شده عمومی، تمام اطلاعات موجود در دسترس عموم را منعکس می کند، اگرچه وی همچنین اشاره کرده است که برخی بازارها به طور آشکار ناکارآمد هستند و نشانه هایی از راه رفتن غیر تصادفی را نشان می دهد.
مالکیل استاد اقتصاد رئیس بانک شیمی در دانشگاه پرینستون است و دو بار رئیس گروه اقتصاد در آنجا بوده است. وی به عنوان عضوی از شورای مشاوران اقتصادی (1975– 1977)، رئیس انجمن دارایی آمریکا (1978) و رئیس دانشکده مدیریت ییل (1981–1988) خدمت کرد. وی همچنین 28 سال را به عنوان مدیر گروه پیشتاز گذراند. وی در حال حاضر به عنوان مدیر ارشد سرمایه گذاری در مشاور مالی مبتنی بر نرم افزار، Wealthfront Inc و به عنوان عضو هیئت مشاور سرمایه گذاری برای توازن مجدد فعالیت می کند.
به طور کلی مالکیل از خرید و نگهداری وجوه شاخص به عنوان موثرترین استراتژی مدیریت سبد سهام پشتیبانی می کند، اما فکر می کند مدیریت فعال "در حاشیه" چنین پرتفوی عملی است، زیرا بازارهای مالی کاملاً کارآمد نیستند. در مصاحبه ای سال 2020 ، مالکیل همچنین اظهار داشت که وی اصولاً مخالف سرمایه گذاری یا معامله در سهام منفرد نیست (به عنوان مثال مشهور بودن رابیند یا روبرو شدن با سرمایه)، مشروط بر اینکه اکثریت سهام کارمندان یک صندوق شاخص باشد.

کتاب های برت مالکیل

راهنمای سرمایه گذاری