تارا وستوور

تارا وستوور

تارا وستور (انگلیسی: Tara Westover؛ زادهٔ سپتامبر ۱۹۸۶ تاریخ نگار و نویسنده است.او پس از نگارش کتاب تحصیلکرده به شهرت رسید. کتاب تحصیلکرده سرگذشت او را از کودکی تا حدود سی سالگی در بر می گیرد. وستور در آیداهوی آمریکا و در خانواده ای مورمون به دنیا آمد. پدرش یک مذهبی افراطی بود و در عین حال از اختلال دو قطبی رنج می برد. بیماری و باورهای مذهبی خاصش باعث شد که نسبت به حکومت آمریکا، پلیس فدرال، خدمات درمانی و مدارس دولتی بدگمان شود. در نتیجه تارا و برخی از براداران و خواهرش به مدرسه نرفتند، شناسنامه نداشتند و از خدمات درمانی استفاده نمی کردند. آنها حتی واکسیناسیون نشده بودند.تارا شرح این محرومیت ها را در کتاب تحصیلکرده منتشر ساخت. سرگذشت مزبور بلافاصله در ردیف کتاب های پرفروش قرار گرفته و تا کنون ۴۲ هفته است که در لیست پرفروش ها قرار دارد. ویراستاران آمازون، کتاب تحصیلکرده را به عنوان کتاب سال ۲۰۱۸ انتخاب کردند.نیویورک تایمز آن را جزء ده کتاب برتر سال قرار داد.باراک اوباماو بیل گیتس تحصیلکرده را جزء کتاب های محبوب خود آوردند.در حال حاضر سرگذشت تارا وستور به سی زبان دنیا ترجمه می شود.

کتاب های تارا وستوور

دختر تحصیلکرده


Educated


بیشتر بخوانید

کتاب «دختر تحصیلکرده»: نبرد برای تغییر سرنوشت

کتاب «دختر تحصیلکرده» به ما یادآوری می کند که تحصیلات فقط به معنای آموختن درباره‌ی تاریخ و علم و هنر نیست. تحصیلات واقعی، یعنی این که بیاموزیم چگونه برای خودمان فکر کنیم.

اعتیاد ما به ادبیات داستانی: چرا انسان به داستان ها نیاز دارد؟

به هر طرف نگاه کنید، با داستان ها روبه رو می شوید. از گذشته های خیلی دور که اجداد ما دور آتش می نشستند و داستان تعریف می کردند تا به امروز که شبکه های تلویزیونی، سریال های محبوبی تولید می کنند