اد سیکوف

اد سیکوف

اد سیکوف (زاده ۱۹۵۷، پنسیلوانیا) محقق و نویسنده آمریکایی است. کتاب‌های او عبارتند از آقای استرنج لاو، بیوگرافی پیتر سلرز (منتشر شده در سال 2002)، در بلوار غروب: زندگی و زمانه بیلی وایلدر (منتشر شده در سال 1998)، و خندیدن هیستریک: کمدی‌های نمایشی آمریکایی دهه 1950 (منتشر شده در سال 1994) .

سیکوف در ناترونا هایتس، پنسیلوانیا به دنیا آمد، در کالج هاورفورد در رشته زبان انگلیسی تحصیل کرد و دارای مدرک دکترا از دانشگاه کلمبیا است. سیکوف از آن زمان به طرز صریح مشکلاتی را که به عنوان یک دانشجوی همجنسگرا در دهه 1970 تجربه کرده بود، نوشته است. او از سال 1979 در شهر نیویورک زندگی می کند و در حال حاضر با همسرش بروس شاکمن زندگی می کند.

جدیدترین کتاب سیکوف یک کتاب آکادمیک است با عنوان «درآمدی بر مطالغات سینمایی».او یک تراک تفسیری برای دی وی دی نسخه کلکسیونر ویژه بلوار غروب بیلی وایلدر ضبط کرد، و اغلب به عنوان کارشناس فیلم برای مقالات و مستندها، مانند مجموعه 10 قسمتی سینمای آمریکا که توسط مرکز تاریخ بصری نیویورک تولید شده است همکاری می‌کند. او همچنین برای نسخه های بریتانیایی و ایالات متحده مجله پریمیر و همچنین برای Out، The Advocate، Connoisseur، Spy، Village Voice و Film Quarterly نوشته است.
استقبال انتقادی از کتاب‌های سیکوف قابل قدردانی بوده است: جینین بسینجر، مورخ فیلم، او را «بیوگرافی‌نویسی دلسوز» می‌بیند که در تحقیقاتش تمام و کمال است. نوشته‌های او به دلیل لحن غیر عاطفی و دانش دقیق‌اش مورد توجه قرار گرفته است. رکس رید، منتقد فیلم، در حالی که با سبک او مخالفت می‌کند، به دقت و امتناع سیکوف از "سفیدش کردن" حقایق اذعان کرده است.

سیکوف در چندین کالج و دانشگاه، از جمله کالج کلرادو و دانشگاه کلمبیا و کالج هاورفورد، مطالعات فیلم  تدریس کرده است. دوره‌ای که او بین سال‌های 1995 و 2005 در هاورفورد تدریس کرد، «جنس و جنسیت در فیلم»، به‌عنوان «یکی از محبوب‌ترین دوره‌ها» در آن موسسه مورد توجه قرار گرفت.

مشارکت سیکوف به عنوان نویسنده و معلم با شروع بیماری پارکینسون محدود شده است. او نوشتن ستون Media Circus را در روزنامه همجنسگرایان شهر نیویورک در اوایل سال 2020 متوقف کرد.

کتاب های اد سیکوف

درآمدی بر مطالعات سینمایی