ماساشی کیشیموتو

ماساشی کیشیموتو

ماساشی کیشیموتو (Kishimoto Masashi) یک مانگاکا ژاپنی که برای خلق مجموعه مانگای معروف ناروتو شهرت دارد که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ به چاپ می‌رسید. تا اکتبر ۲۰۱۵، مجموعه مانگا ناروتو بیش از ۲۲۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسانده است که بدین سبب به عنوان سومین مانگای پرفروش تمام زمان به‌شمار می‌رود. برادر دوقلوی کوچک او سیشی کیشیموتو، نیز یک مانگاکا است و خالق سری مانگاهای شیطان ۶۶۶ و راندن بلیزر است.
ماساشی در اوکایامای ژاپن متولد شد، او که برادر دوقلوی بزرگتر بود در همان ابتدای کودکی، در مدرسه ابتدایی شروع به کشیدن نمود. او اغلب انیمه مورد علاقه خود به نام دورامون "Doraemon" را می‌کشید اما این قضیه بعد از معرفی شدن او به «موبایل سوت گاندام» تغییر کرد. بعد از دیدن مانگای دکتر اسلامپ که توسط آکیرا توریاما (خالق سری دراگون بال) خلق شده بود، شروع کرد به علاقه‌مند شدن به کشیدن مانگا. در نهایت او یکی از طرفداران سری دراگون بال شد، بعد از دیدن کارهای توریامای بااستعداد، کیشیموتو امیدوار بود تا روزی بتواند همانند او یک مانگاکای بزرگ شود.
او هنگامی که در دانشکده هنر بود مانگایی به نام کاراکوری را خلق کرد، که به هاپ‌استپ (یک جایزه ماهانه که توسط شونن جامپ به مانگاکاهای غیر حرفه‌ای داده می‌شد) ارائه داد. کاراکوری جایزه را برنده شد و کیشیموتو را در مسیر رسیدن به آرزوی خود یعنی یک مانگاکا شدن قرارداد.

کتاب های ماساشی کیشیموتو

ناروتو 1


ناروتو 8


ناروتو 9


ناروتو 10


ناروتو 7


ناروتو 6


ناروتو 4


ناروتو 5


ناروتو 3


ناروتو 2