مگدالن ناب

مگدالن ناب

ماگدالن ناب (زاده 16 ژانویه 1947 - درگذشته 18 اوت 2007) نویسنده بریتانیایی بود که بیشتر برای رمان‌های پلیسی مارشال گوارناچیا شناخته می‌شود.
او که در چرچ، روستایی در نزدیکی آکرینگتون در لنکاوی به نام مگدالن ناتال به دنیا آمد، قبل از رفتن به کالج هنر در منچستر، در مدرسه گرامر کانونت، بوری تحصیل کرد و در آنجا هنر و سفال را خواند که در یک مدرسه هنری تدریس کرد. در سال 1975 او با پسرش لیام به فلورانس ایتالیا نقل مکان کرد، حتی اگر ایتالیایی صحبت نمی کرد. در آنجا، او به کار روی سفالگری در Montelupo، یک شهر سفالگری در نزدیکی فلورانس ادامه داد و شروع به نوشتن کرد. در مونتلوپو بود که با مدل «مارشال گوارناچیا» آشنا شد. اولین کتاب او، مرگ یک انگلیسی، اولین بار در سال 1981 منتشر شد. تمام داستان های او در فلورانس اتفاق می افتد، که او آن را "شهر بسیار مخفی" توصیف می کند. او به اندازه‌ای نزدیک به ایستگاه کارابینیری در پیتی زندگی می‌کرد تا مرتباً در آنجا قدم بزند و با مارشال که او را در جریان جرم و جنایت در شهر به‌روز نگه می‌داشت، گپ بزند. او مورد تحسین قرار گرفت و با نویسنده ژرژ سیمنون دوست شد.
او همچنین کتاب‌های جوزی اسمیت را برای کودکان می‌نوشت و گاهی اوقات برای روزنامه‌های انگلیسی، آلمانی و ایتالیایی قطعات روزنامه‌نگاری می‌نوشت. او در سال 1991 برنده جایزه کتاب نستله اسمارتیز برای جوزی اسمیت و آیلین شد که دومین کتاب از این مجموعه است.
آخرین رمان او، ویتا نووا در سری مارشال گوارناچیا، پس از مرگش در سال 2008 منتشر شد.
او در سن 60 سالگی بر اثر سکته مغزی در فلورانس درگذشت.

کتاب های مگدالن ناب

اسب سحرآمیز